PR Kecoh Tukar Nama Jalan, Ramai Cadang Lorong Haji Taib DITUKAR kepada LORONG KETUM

Sebelum ini dilapirkan Lapan jalan di ibu negara, antaranya, Jalan Duta, Jalan Ipoh dan Lebuh Raya Mahameru ditukar nama-nama sempena Yang di-Pertuan Agong Malaysia mulai hari ini.

Timbalan Menteri Wilayah Persekutuan M Loga Bala menjelaskan, ia diputuskan kabinet pada Jun lalu setelah dipohon oleh Majlis Raja-raja.

Namun puak-puak yang tidak reti menghormati Sultan dan Agong terus menyalak menentang apa saja yang dibuat oleh kerajaan.

Adakah mereka juga akan menyalak sedemikian jika nama jalan tersebut ditukar kepada Jalan Lim Kit Siang, Jalan Lim Guan Eng, Jalan Cheng Peng?

Anggota parlimen Segambut Lip Lim Eng antara yang menentangnya dan menuntut kerajaan menjalankan referendum terlebih dahulu.

Beliau juga meminta agar nama Agong digunakan untuk jalan baru, bukan yang sedia ada.

Demi memuaskan kehendak puak penyokong peliwat, maka ramai yang mencadangkan agar nama Lorong Haji Taib ditukar kepada Lorong KETUM yang merupakan singkatan  kepada Ketua Umum PKR.

Comments

Popular posts from this blog

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL