Forum Lowyat.net Forum Paling Racist?

Seorang forumer meluahkan rasa bimbangnya terhadap sebuah laman forum yang dilihat sebagai 'tapak bebas' bagi penggunanya berbangsa cina menghina bangsa melayu.

Menurutnya, hampir setiap jam mereka mengutuk Islam dan juga bangsa melayu.

"Kalau masuk di kopitiam mereka, boleh dikatakan hampir setiap jam thread kutuk Islam, Melayu. Kutuk Islam dari segala segi. Kutuk melayu, kutuk bahasa melayu.

"Sebagai contoh, bahasa melayu adalah bahasa low class dan membazirkan space otak. Yang hairannya, kalau kutuk cina di forum itu, dengan serta merta akan di 'permenant banned'.

"Tetapi kutuk melayu dari pelbagai sudut atau Islam, post anda hanya akan di remove dan tidak akan dibanned. Rasanya dari zaman aku sekolah, forum ni dah racist, sampailah sekarang tetapi masih belum ada tindakan," jelasnya yang nyata kecewa dengan sikap berat sebelah penggendali laman forum tersebut dan juga pihak SKMM yang hanya membutakan diri mengenai isu ini.
Rungutan dan luahan tidak puas hati akan laman forum Lowyat.net ini sudah seringkali didedahkan, namun SKMM seperti biasa hanya menunggu laporan dari orang awam tanpa memantau secara detail gerak geri forum² tempatan sehingga mereka begitu berani bersuara menghina mana-mana kaum di Malaysia ini.

Apakah tindakan SKMM kali ini?

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana