ANWAR AJAR UMAT ISLAM BUAT DOSA BESAR TAK BAYAR HUTANG

Anwar Ibrahim dalam satu kenyataan memberi amaran keras pada kerajaan agar golongan muda yang meminjam Pinjaman Tabung PTPTN tidak didera dengan paksaan pembayaran balik.
Beliau dalam kenyataan itu berkara ketidakadilan kerajaan terhadap golongan peminjan tersebut adalah satu perkara yg memalukan kerana kerajaan sepatutnya menuntut hutang dari golongan ahli perniagaan yg berhutang dengan nilai yang lebih besar dari penghutang PTPTN itu.

Dalam pembentangan Bajet 2015 pada Jumaat lalu, terdahulu, Datuk Seri Najib menggesa para peminjam PTPTN melangsaikan hutang dengan mengambil petikan dari sebuah hadith yang mengatakan hukuman kepada orang yg berhutang.

“Kalau orang itu berhutang dalam sistem yg tidak adil, contohnya, saya miskin saya nak belajar, saya tidak ada pilihan melainkan berhutang padahal tanggungjawab pemerintah untuk membantu. Jadi ia perlu ada pertimbangan yg harus diberikan di situ,” kata KETUM itu.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana