ADAKAH BENAR BN MEMERINTAH,RAKYAT TERUS MENERUS MISKIN DAN MENDERITA?

Saya nak tanya pemimpin2 dan penyokon pembangkang ..!! Betul ker..!! Rakyat Malaysia miskin sejak Kerajaan BN memerintah?

Saya minta pemimpin2 dan penyokong pembangkang tolong tunjukan statistik atau bukti yg rakyat Malaysia semakin miskin..!! Tapi pembangkang hanya berhelah dgn mengalihkan kpd isu lain..!!

Saya ingin memberitahu pemimpin2 dan penyokong pembangkang...harga rumah yg mencecah lebih RM200,000 laris di jual.Bilangan kenderaan semakin bertambah.Pasaraya sentiasa sesak dgn pembeli.Kenduri kahwin dibuat besar-besaran.Hampir semua rakyat memiliki telefon pintar..Sisa makanan dibuang beratus ribu tan sehari.Jalanraya dan lebuhraya sesak dgn kenderaan berjuta.Universiti atau Kolej dihuni beratus ribu pelajar.Jualan kenderaan meningkat setiap tahun.Rakya yg mahu menunaikan Haji terpaksa menunggu berpuluh tahun mengikut giliran.Kutipan zakat meningkat setiap tahun.Apa maknanya ini semua? Rakyat bertambah miskin ker?

Jika rakyat miskin sudah tentu tidak mampu memiliki rumah beratus ribu,memiliki kereta,membeli belah..!! Kalau Kerajaan BN memerintah,rakyat semakin miskin tentu merata-rata rakyat Malaysia jadi seperti rakyat di negara Afika seperti Somalia.

Nak tanya pemimpin dan penyokong pembangkang,mana ada negara yg semua rakyatnya kaya raya..!!

Allah jadikan manusia pun tak sama.Jari2 kita pun tak sama panjang.Tidak pelik lah jika ada yg miskin dan ada yg kaya.Tidak pelik lah ada yg senang dan ada yg susah.Tidak pelik lah ada yg berjawatan besar dan ada yg berjawatan kecil atau buruh.Jika semua nak jadi CEO...siapa pulak nak jadi buruh.Jika semua nak jadi Menteri,siapa nak jadi rakyat.

Pelik memikirkan pembangkang dan penyokong ini,yg mengaku bertuhankan Allah tetapi seolah-olah tidak mengakui akan kekuasaan-nya menentukan segala-galanya.

Org Pakistan berhijrah ke Malaysia sehelai sepinggang dgn menjual karpet dgn berjalan kaki tetapi hari ini mempu menyewa kedai dan memiliki kerata dan lori.Sedangkan rakyat Malaysia hidup berpuluh tahun masih hidup susah..!! Muhasabah lah diri...cermin diri dan soal diri sendiri,kenapa aku hidup susah?

Jgn hanya lemparkan kesalahan kpd Kerajaan atau lebih dahsyat menyalahkan Allah kerana mereka hidup susah dan melarat..!!

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana