PAS Pujuk Ku Li Atas Permintaan PKR, DAP...Pecah Tembelang

KUALA LUMPUR 6 Sept - PAS hari ini mengakui terdapat usaha memujuk Tengku Razaliegh Hamzah (Ku Li) menyertai Pakatan Rakyat (PR) dan keputusan tersebut merupakan permintaan dari PKR dan DAP.

Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, walaubagaimanapun Ahli Parlimen Gua Musang itu menolak pelawaan tersebut.

“Yang mula-mula berjumpa Tengku Razaleigh, PKR. Bukan kita (PAS). PKR jumpa dulu, ajak Tengku Razaleigh masuk PKR.

"Lepas itu, DAP berjumpa Tengku Razaleigh, ajak Tengku Razaleigh masuk DAP. Tengku Razaleigh 'dok terliur' (tidak berminat) belaka nak masuk dua-dua parti ini," katanya yang dipetik Malaysian Insider.

Kenyataan Hadi merupakan respon kepada soalan sidang hadirin sesi dialog di Terengganu baru-baru ini yang menyoal dakwaan Rafizi Ramli mengatakan PAS menawarkan jawatan Perdana Menteri kepada Ku Li sekiranya menyertai PR pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) lalu..

Jelas Hadi, PKR dan DAP gagal memujuk Ku Li dan kemudian dua parti komponen itu bersemuka dengan pemimpin PAS bagi mendapatkan bantuan untuk menyerap masuk pemimpin UMNO itu.

"Kita pun pujuklah dia masuk PAS. Dia tak nak masuk PAS juga, dia nak duduk dalam Barisan Nasional.

"Itulah ceritanya, yang berlakunya. Jadi, yang bising-bising tu, kita kena fahamlah. Itu hakikat yang sebenarnya," ujarnya lagi.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana