Presiden PAS, Haji Hadi Pula DiBElasah Oleh Ahli Sekutunya...

Hanya semata-mata untuk melaksanakan hasrat tamak halobanya, sesiapa yang menghalang akan menerima nasibnya.

1. KETUM (Ketua Umum) PKR hendak jadi MB. Maka dikorbankan seorang ahli DUN. Kemudian dibazirkan jutaan duit untuk agenda peribadi ini.

2. Agenda KETUM terbantut kerana dikehendaki masuk penjara. KETUM suruh bininya pulak ganti untuk jadi MB. Betul-betul Parti Keluarga Rumahtanggaku sahaja.

3. Khalid mesti digugurkan untuk bini KETUM jadi MB, maka Khalid diburuk-burukkan. (baca contohnya di sini: Rafizi Anak Emas PKR Tidaklah Cerdik Mana Pun)

4. Presiden PAS, Haji Hadi, memberi sokongan kepada Khalid untuk kekal MB. Maka kini Presiden PAS sendiri ditembak oleh orang-orang partinya sendiri.

Apa sudah jadi?

Inilah yang dikatakan politik menghalalkan cara.

Iskandar sedih Hadi dihina1Bicara Presiden PAS diherdik sendiri oleh Ketua Penerangan PAS, Mahfuz.

Kebiadapan sesetengah pimpinan PAS terhadap Presidennya sendiri bukan ini kali yang pertama. Sudah ada deretan peristiwa Presiden parti diherdik oleh pemimpin dan ahlinya sendiri.

Dalam isu meletakkan calon PAS melawan tokoh sosialis bertanding di bawah PKR, Presiden ditunjuk dengan jari oleh Hanipa Maidin (peguam yang suka bela puak Syiah) dalam mesyuarat parti dan menuntut Presiden bertanggungjawab.

Dalam isu Presiden inginkan Setiausaha Agung yang baru untuk mengantikan Cikgu Pa yang dibebanii dengan tuduhan skandal yang belum selesai, Haji Hadi diminta menjawab, “apa salahnya dengan SUA yang ada sekarang (Cikgu Pa)?”

Dan dalam kes terkini, sekali lagi seorang Presiden parti diserang kredibilitinya oleh orang dalam partinya sendiri. Presiden nampak kesendirian, sungguh kesian. Gegaran suaranya hanyalah menggamat ketika ceramah sahaja nampak gayanya.

Saya ulangi, apa sudah jadi?

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana