Habis Disapu Parti dalam Anak Beranak....Butakah Lagi Rakyat Malaysia?

Krisis politik melanda Selangor apabila PKR membuat keputusan supaya Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim melepaskan jawatan menteri besar yang disandangnya sejak 2008.

Abdul Khalid bagaimanapun enggan melepaskan jawatan tersebut dan menegaskan beliau akan terus menjalankan tugas hingga tamat penggal ketiga belas, empat tahun lagi.
Pendirian Abdul Khalid pada awalnya mendapat sokongan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Mursyidul Am, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Pendirian Abdul Hadi dan Nik Abdul Aziz itu menyebabkan timbul pergeseran antara PAS dan PKR hingga menyebabkan ada yang berpendapat PAS akan keluar dari PR.
PKR kemudiannya mengambil keputusan memecat Abdul Khalid dan membuatkan PAS mengubah sokongannya kerana ADUN Pelabuhan Klang itu bukan lagi sebahagian dari PR.

Sepanjang krisis ini berlaku, rakyat melihat ianya sebagai tanda tiga buah parti yang membentuk persefahaman sukar bekerjasama.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana