Sidang Dewan Rakyat Kecoh Gara-gara Sindiran Azmin Ali

KUALA LUMPUR 7 April - Sidang perbahasan Rang Undang-undang Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) 2014 di Dewan Rakyat hari ini gamat apabila, Ahli Parlimen Gombak,Mohamed Azmin Ali dilihat sengaja menggunakan Bahasa Ingeris seperti ingin menarik perhatian gelegasi Australia yang hadir.

Azmin menggunakan Bahasa Inggeris sambil memerli kerajaan Barisan Nasional (BN) berhubung pelaksanaan GST yang dikatakan mendapat sokongan 47 peratus berdasarkan undi popular.

“Saya dengan sukacitanya mengalu-alukan delegasi Australia hari ini untuk memerhatikan perbahasan berkaitan GST, yang diperkenal oleh kerajaan BN yang hanya mempunyai sokongan 47 peratus undi,” katanya.

Selepas itu, Ahli Parlimen Rompin, Datuk Seri Jamaluddin Jarjis bangun dan membalas kata-kata Azmin dan turut mengucapkan terima kasih berhubung bantuan Australia dalam mici mencari dan menyelamat pesawat MH370.

“Jangan terlibat dengan politik remeh,” tambahnya.

Melihatkan 'pertengkaran' Azmin dan Jamaluddin yang berlarutan menggunaka Bahasa Inggeris, timbalan speaker Datuk Ronald Kiandee terpaksa campur tangan dan meredakan keadaan.

“Tiada keperluan untuk bercakap dalam bahasa orang putih,” uajr Ronald.

Inilah menunjukkan kebodohan AZMIN ALI kepada Dunia luar..Dasar jenis tak sedar diri.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana