Pakar menangguk...Inilah cara Hendak Menjadi Seorang PEmimpin?

Ramai dikalangan rakyat sedikit pun tidak terkejut dengan kenyataan Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim yang mendakwa kerajaan menyembunyikan fakta sebenar kehilangan pesawat MH370.

Realitinya beliau pakar dalam bab menangguk di air keruh biar sekalipun menggadai maruah negara. Jika ada anugerah berkaitan hal itu, beliau boleh dinobatkan sebagai pemenangnya tanpa ada saingan sengit.

Buatlah kajian. Bukan sekali Anwar memburuk-burukkan negara, sudah terlalu banyak. Seolah-olah Malaysia tidak layak dihuni oleh manusia dan makhluk lain. Banyak boleh disenaraikan tetapi Awang cuma mahu mengambil satu contoh dalam perihal diplomatik.

Ketika hubungan Malaysia dan Indonesia tegang ekoran isu tertentu pada 2011, beliau mengambil kesempatan melonjakkan kepentingan peribadi dengan menyemarakkan sentimen anti-Malaysia. Sampaikan pada suatu tahap, Anwar sanggup memburukkan-burukkan batik Malaysia dan memuji batik Indonesia ketika berucap pada majlis di Jakarta, yang mendapat sorakan hadirin.

Strategi Anwar mudah dibaca. Beliau mahu dipuja oleh kerajaan dan masyarakat asing dengan muslihat mendapatkan sokongan luar bagi mengenakan tekanan ke atas negaranya sendiri.

Begitu juga dalam isu MH370. Beliau mahu membakar lagi sentimen kemarahan sebahagian rakyat China ke atas Malaysia selain menjaja dakwaan karut untuk tujuan mendapat populariti dunia Barat.

Maka janganlah sesiapa mengharapkan Anwar akan menjadi budiman dan mengambil sikap bertanggungjawab untuk bersama-sama menangani krisis yang dihadapi oleh negara.

Jauh beza dengan pemimpin-pemimpin utama pembangkang di negara lain yang menyerlahkan patriotisme selain bersatu hati apabila negara mereka ditimpa musibah dan krisis. Apatah lagi untuk mengkhianati negara sendiri.

Awang kasihan rakyat Malaysia kerana mempunyai Ketua Pembangkang yang songsang dan meletakkan nilai dirinya begitu rendah. Kepada Anwar, cerminlah diri. Jika mahu menyentuh soal menyembunyikan fakta, beliaulah yang sepatutnya merasa malu dan memohon maaf kepada rakyat.

Betapa banyak lagi fakta mengenai kes liwat, isu moral, integriti dan komplot termasuk untuk menggulingkan kerajaan, yang disembunyikan.

Lambat laun, semua akan terdedah. Bangkai gajah masakan ditutup dengan nyiru.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana