T-baton adalah senjata tumpul yang mempunyai enam bahagian dan ia akan digunakan bagi menggantikan cota.

Pengguna­an t-baton sebagai senjata untuk menyerang musuh didapati hanya mendatangkan kecederaan paling minimum ke atas pesalah selain mengurangkan penggunaan senjata api.

Pemegangnya hanya perlu mengetahui fungsi dan cara menggunakannya dengan betul tanpa mendatangkan kecederaan kepada diri sendiri.

Penggunaan t-baton dalam sebarang tangkapan untuk melawan penjenayah juga dilihat mampu meminimumkan kecederaan yang berlaku kepada penjenayah itu sekali gus mengurangkan kadar risiko ke atas penggunaan senjata api seperti pistol.

Sebagai latihan awal, kesemua peserta perlu mempelajari monadock sebagai asas latihan di mana terdapat tiga kawasan yang dilabel untuk membuat serangan melalui warna, merah, hijau dan kuning.

Namun pengguna t-baton perlu memiliki pemikiran yang waras dan rasional tanpa dikuasai emosi supaya fungsi t-baton dapat diaplikasikan secara berhemah dalam apa jua situasi.

Comments

Popular posts from this blog

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL