KERANA KEPENTINGAN POLITIK

MP Parit Buntar Mujahid Yusof Rawa berkata, keputusan Mahkamah Rayuan semalam berhubung kes melibatkan penggunaan kalimah 'Allah' oleh majalah Katolik The Herald menunjukkan dialog antara agama semakin mundur di negara ini.

Ini adalah orang yang tidak dapat memahami keperluan hubungan antara agama. Mereka diberi perhatian seolah-olah mereka mewakili keseluruh masyarakat (Islam), yang tidak sepatutnya.

Katanya, beliau tidak setuju dengan alasan berhubung ancaman pengembangan agama ke atas orang Islam, seperti yang disebut dalam penghakiman tersebut.

Orang Islam harus melindungi agama lain untuk memastikan kebebasan beragama. Kita sepatutnya menunjukkan contoh bahawa tiada paksaan dalam Islam.

Kita sepatutnya mampu melihat gambaran yang lebih besar. Keputusan ini bermakna kumpulan dari agama lain tidak boleh disatukan sekiranya kita terus bersikap sebegini.

Tambahnya, keputusan semalam akan memberi kesan yang besar, terutama kepada golongan di Sabah dan Sarawak, yang menggunakan Bible dalam bahasa Indonesia atau bahasa Malaysia.

Hebat sungguh anjing belaan DAP komunis ini membuat kenyataan sanggup mempertahankan agama kristian demi politik.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana