Gambar Muka Muka Berdemo Di Parlimen...Akta Pencegahan Jenayah: Pembangkang riuh kosong...

Kaki demo ini orangnya sama, cuma isunya berubah-ubah, kadang-kadang pilihanraya bersih, soal LGBT, isu kalimah Allah, hari ini isu Akta Pencegahan Jenayah pulak, tapi wajah itu-itu juga.

Antaranya Datuk S Ambiga, bos Bersih dan semua yang berkaitan dengan lawan kerajaan. Apa saja janji 'balun' kerajaan ada muka dia yang bergerak atas nama NGO.
 Jika selama ini pembangkang menjerit mengenai indeks jenayah yang tinggi, jangan percaya ianya kerana memperjuangkan isu rakyat, tetapi jeritan mereka hanyalah untuk mempolitikkan isu tersebut.

Merendahkan peranan polis dan menjejaskan kredibiliti kerajaan selain menampakkan diri mereka jaguh dalam soal tersebut.

Kisah ragut, rombak, tembak sana-sini memang merisaukan sesiapa saja. Persoalannya bagaimana mahu mengekang perkara tersebut.

Persoalan inilah yang tidak dijawab oleh pembangkang yang hanya melalak kosong saja. Salahkan polis, kerajaan, tapi dalam masa yang sama tidak menawarkan kaedah penyelesaian kepada isu yang membelenggu orang ramai ini.

Mari kita lihat bagaimana cara mereka menentang pindaan 13 seksyen dalam Akta Pencegahan Jenayah 1959.

Belum apa-apa lagi, NGO-NGO pro pembangkang sudah buat bising kononnya pindaan yang memberikan 'kuku' kepada polis ini akan menyebabkan hak asasi rakyat (atau sebenarnya penjenayah) terjejas.

Sedangkan PCA ini jelas mensasarkan kepada penjenayah semata-mata.


Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana