AHLI KECEWA, DAPigs TAK PERCAYA KEPADA KEPIMPINAN NEGERI!!!

Pengerusi DAP bahagian Negeri, Dr Boo Cheng Hau mempersoalkan tentang pengambilalihan jawatankuasa perhubungan negeri DAP Kedah oleh jawatankuasa eksekutif parti pusat.

Beliau yang berasa "sangat terganggu" terhadap pengambilalihan tersebut memberitahu, ia mengundang satu keadaan yang berbahaya.

"Melihat kepada perkembangan di negeri-negeri lain, saya amat terganggu dengan pengambilalihan CEC daripada jawatankuasa perhubungan negeri Kedah DAP yang sepatutnya dipilih secara demokrasi.

"Ia mendatangkan bahaya kepada parti. Memandangkan hanya 14 perwakilan yang hadir di kongres nasional khas, kita perlu mengetahui sebab-sebab moral yang rendah di DAP Kedah.

"Ia bukan masa yang sesuai untuk CEC mengambil alih badan perhubungan DAP negeri Kedah tanpa siasatan dilakukan.

"Kami diberitahu bahawa terdapat puak-puak yang teruk dalam DAP Kedah yang memerlukan pengambilalihan CEC.

"Kawalan ke atas jawatankuasa perhubungan negeri Kedah DAP hanya perlu menjadi perkara terakhir yang akan diambil.

"Bagaimanapun, kita perlu belajar untuk hidup dengan keadaan dan menguruskannya dengan betul untuk tidak mencemarkan imej demokrasi parti.

"Satu siasatan dan pengantaraan mungkin perlu dijalankan. Garis Panduan perlu ditubuhkan untuk negeri-negeri lain bagi mengelakkan pengambilalihan CEC di masa hadapan," katanya.

"Saya percaya ia adalah jalan yang terbaik perlu dilakukan sebelum sebarang campur tangan oleh Pendaftar Pertubuhan dan mengelakkan sebarang kejadian yang tidak wajar yang mungkin membahayakan atau memalukan parti," ujar beliau.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana