Setiausaha Politik Lim Kit Siang Turun Padang Kempen Dap !!

Dyana kesal melihat sebahagian rakan-rakan bukan Melayunya, baik yang mendapat keputusan peperiksaan cemerlang atau pun tidak, dinafikan peluang melanjutkan pelajaran ke institut pengajian tinggi awam.
"Golongan bukan Melayu perlu ada peluang sama seperti orang Melayu.

"Sebuah institusi pengajian tinggi yang menerima kemasukan golongan bukan Melayu dan pada masa yang sama mereka hanya perlu membayar yuran yang sama seperti yang kita bayar di UiTM," katanya dalam wawancara dengan Malaysiakini baru-baru ini.

Itulah harapan dari Setiausaha Politik Lim Kit Siang, Dyana Sofya Mohd Daud atau pegawai khas boss Dap..khusus untuk jaga Gelang Patah...maklumlah Lim Kit Siang bukannya rajin sangat turun melawat rakyat sejak dari awal beliau jadi wakil rakyat..rasanya hampir 35 tahun.

Nak turun tengok dan jenguk rakyat buat apa..semua Kerajaan BN uruskan walaupun kerajaan negeri itu bukannya BN yang memerintah.

Pesen wakil rakyat pakatan haram..1001 alasan d beri kalau rakyat tanya peruntukan atau rakyat minta bantuan..mereka akan salahkan Kerajaan Pusat yang tak nak salurkan bantuan..mereka sibuk berceramah d pentas politik..haha yelah..ceramah kekadang tu dapat juga duit upah hasil dari sumbangan orang ramai..

Untungnya Lim Kit Siang..ada gadis Melayu yang sanggup bersamanya untuk 'jaga' Gelang Patah..entah apa yang d buat setiap hari d Gelang Patah kita pun tak tahu..apakah beliau bertemu orang kampung atau pengundi dan tolong selesaikan masalah mereka atau tolong dengar dan bukannya nak selesaikan tapi tolong tambah beban..tolong sesama mengutuk atau meracun pengundi untuk 5 tahun lagi..

"Dyana kini berpendirian satu institusi pengajian tinggi awam seperti UiTM perlu diwujudkan untuk orang bukan Melayu..."

"Emak saya masih lagi ahli Umno sehingga sekarang. Beliau adalah setiausaha bahagian wanita yang pertama di Malaysia. Malah, bapa saudara-bapa saudara saya juga terlibat dalam politik (Umno).

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana