A. SAMAD SAID MENGHILANGKAN DIRI DARI DITAHAN POLIS

Selepas dua rakannya ditahan polis dan diambil keterangan, polis mengesahkan sedang mencari seorang lagi aktivis pembangkang, A. Samad Said yang turut sama mengibarkan bendera Sang Saka Malaya dan menyampaikan ceramah sempena ambang merdeka di Dataran Merdeka.

Kenyataan ini disahkan Ketua Polis Negara selepas polis mengesahkan telah menahan Hishamuddin Rais dan Adam Adli susulan daripada laporan polis yang dibuat rakyat.

Pada malam 31 Ogos lalu sekumpulan propemangkang telah mengibarkan bendera Sang Saka Malaya dan menyampaikan ceramah berbaur hasutan berhubung kemerdekaan yang dicapai negara.

Jika sebelum ini A. Samad Said diangkat sebagai tokoh Sasterawan Negara selepas kepakarannya dalam bidang sastera, namun kini ianya tidak lagi. Rakyat kini melihat A. Samad Said yang terkenal dengan bait-bait puisi dan bukunya bertajuk Salina itu hanya ibarat seorang tua yang mengemis meminta simpati politik.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana