Pengedar syabu lari dari lokap

KUALA LUMPUR - Seorang lelaki Nigeria yang dipercayai pengedar dadah yang sedang direman di lokap sementara polis di Jinjang di sini hilang daripada tahanan pada Isnin lalu selepas dia dipercayai menyogok seorang anggota polis berpangkat Koperal.

Osuji Kelly Prince, 25, yang disiasat di bawah Seksyen 39(B) Akta Dadah Berbahaya 1952 disedari hilang pada pukul 10 pagi.

Sabit kesalahan, dia boleh dihukum gantung sampai mati.

Suspek itu direman sejak 2 Ogos lalu ekoran penemuan dadah jenis syabu seberat 44 kilogram (kg) bernilai RM8.74 juta dan sepatutnya berada dalam tahanan sehingga hari ini sebelum dia didakwa.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Ku Chin Wah berkata, siasatan awal mengesyaki suspek berjaya menghilangkan diri dari lokap itu dengan bantuan seorang anggota polis berpangkat Koperal.

"Semalam (kelmarin), kita sudah menahan anggota polis berpangkat Koperal yang bertugas pada hari kejadian bagi membantu siasatan berhubung Orang Kena Tahan (OKT) melarikan diri dari lokap.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana