Rafizi cabar SPR dedahkan perincian bajet PRU-13...Bangangnya Rafizi Ni

KUALA LUMPUR: Pengarah Startegi PKR, Rafizi Ramli hari ini mencabar Suruhanjaya Pilihan Raya Malaysia (SPR) supaya mendedahkan perincian perbelanjaan mereka ketika mengurus selia Pilihan Raya Umum ke-13, 5 Mei lalu.

Menurut beliau, lebihan belanjawan dalam Dokumen Belanjawan Tambahan 2012 yang  diedarkan kepada anggota kabinet pagi tadi menimbulkan keraguan apabila dibandingkan dengan jawapan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Shahidan Kassim di Dewan Rakyat minggu lalu.

"Saya lebih runsing dengan pendirian SPR yang langsung tidak mahu memperincikan perbelanjaannya. Apabila ditanya berkenaan dakwat kekal dia kata dia tak nak beritahu atas sebab-sebab keselamatan.

"Apabila ditanya apa yang telah dibelanjakan sebanayak RM400 juta seperti yang diberi jawapan oleh menteri (Datuk Seri Shahidan Kassim) SPR jawab itu bukan perbelanjaan, itu hanya anggaran.

"Kalau ikut dokumen perbelanjaan tambahan, itu adalah sebahagian perbelanjaan yang telah dibelanjakan pada tahun 2012, dan RM360 juta telah diluluskan dalam belanjawan tambahan kali pertama dan kali ini RM 60 juta pada kali kedua menjadikan keseluruhan perbelanjaan SPR RM465 juta," katanya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana