Akhirnya Semua Adalah Wayang Putar Belit….

Tidak konsisten. Hanya itu istilah yang sesuai. Pendirian pemimpin pembangkang untuk tidak memboikot sidang Dewan Rakyat telah membuktikan bahawa Pakatan Rakyat tidak konsisten dengan pendirian mereka selama ini.

Apabila mereka menyatakan persetujuan untuk hadir pada sidang Dewan Rakyat dan akan mengangkat sumpah yang dijadualkan 24 Jun ini ianya dilihat telah bercanggah dengan pendirian mereka yang tidak mengiktiraf keputusan pilihan raya 5 Mei lalu.

Hal ini sekaligus memperlihatkan ketidakwibawaan pimpinan PR apatah lagi kenyataan dan pendirian mereka selama ini tidak pernah selari dengan hasrat mereka.

Seperti sebelum ini mereka menyatakan bahawa mereka membantah, mempertikai dan menolak keputusan pilihan raya tetapi kerajaan PKR di Selangor, kerajaan DAP di Pulau Pinang dan kerajaan PAS di Kelantan terus mengangkat sumpah di negeri yang dimenangi.

Begitu juga bila mereka mengatakan tidak mempercayai kredibiliti SPR, tetapi mereka masih juga menerima kemenangan di kawasan yang dimenangi.

Jadi timbul persoalan, jika benar pakatan pembangkang terlalu mempercayai bahawa berlaku penipuan dalam pilihan raya kenapa perlu mereka mengangkat sumpah sebagai anggota Dewan Rakyat? Dan kini, biar apa pun hujah pembangkang, keadaan telah pun membuktikan mereka tidak pernah konsisten dengan apa yang mereka katakan.

Difahamkan isu memboikot majlis mengangkat sumpah di Parlimen ini mulanya adalah gesaan gabungan NGO SuaraRakyat505 dalam kenyataan terbuka Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) baru-baru ini.

Kumpulan NGO ini melihat ianya sebagai bukti untuk tidak mengiktiraf keputusan pilihan raya di samping cara untuk menguatkan lagi bantahan pakatan yang selama ini disalurkan melalui siri perhimpunan di seluruh negara.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana