Najib Mahu Wakil Cina Dalam Kabinet


PETALING JAYA: Wakil Cina dalam Kabinet yang dijangka akan diumumkan esok, masih menjadi keutamaan bagi Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dalam memilih pasukan pentadbirannya.

Difahamkan Najib telah mengadakan beberapa siri mesyuarat bersama dengan pemimpin parti komponen BN termasuk wakil pemimpin senior Umno berhubung dilema yang dihadapi selepas MCA enggan menerima sebarang jawatan dalam kerajaan selepas keputusan yang kurang memberansangkan dicatatkan dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13)

MCA hanya memenangi tujuh daripada 37 kerusi Parlimen yang ditandinginya dan dalam mesyuarat agung luar biasa parti itu tahun lalu memutuskan resolusi bahawa sekiranya mereka tidak dapat mencipta keputusan yang lebih baik daripada pilihan raya umum 2008 mereka tidak akan menerika sebarang jawatan dalam jabatan kerajaan.

Bagaiamanapun, difahamkan Najib masih mahu mengekalkan konsep kepelbagaian kaum dalam BN yang memerlukan wakil Cina dalam Kabinet.

Barisan Kabinet yang baru dijangka akan mengangkat sumpah di Istana Negara pada Khamis.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana