Pembantu Jenice ancam ambil tindakan pada DAP


CHERAS: Seorang pembantu kepada pemimpin DAP yang dipecat Jenice Lee, mengancam tindakan undang-undang terhadap Pengerusi Jawatankuasa Disiplin parti itu Tan Kok Wai Tan jika tidak menjawab dalam tempoh 24 jam atas dakwaannya berkaitan menyalahguna dana penduduk.

Bercakap kepada pemberita Lee Hsuan Ba mahu Tan menunjukkan bukti bagi dakwaan yang dibuat kepada media, atau meminta maaf secara terbuka dan menarik balik kenyataannya.

Jika gagal berbuat demikian, Lee berkata beliau akan mengambil tindakan undang-undang terhadap Tan kerana membuat kenyataan yang salah terhadap diri dan merosakkan nama baiknya.

Tan dalam satu kenyataan kepada akhbar bertarikh 24 April, menuduh Lee dan Hsuan Ba menyalah guna dana yang dipungut daripada penduduk setelah bersetuju untuk membantu mereka membina dinding penahan.

Dalam satu surat kepada The Star juga menyatakan dua aduan yang lain, termasuk mendakwa melantik syarikat Hsuan Ba untuk membekalkan barangan promosi menggunakan peruntukan kerajaan negeri serta tuduhan dan serangan berulang kali terhadap jawatankuasa tatatertib.

Lee menjelaskan bahawa jumlah RM32,000 yang dikumpul daripada penduduk bukan bertujuan untuk membina dinding penahan yang baru tetapi untuk menaik taraf penahan sedia ada untuk melindungi penduduk yang tinggal di bahagian bawah cerun dari tanah runtuh.

"Penduduk dan kontraktor yang diupah untuk menaik taraf dinding tersebut turut boleh memberi keterangan bahawa saya hanyalah sebagai pemegang amanah ke atas dana yang dikutip dari penduduk), yang kemudian saya serahkan kepada kontraktor sebagai bayaran untuk kerja-kerjanya.

"Ia adalah mereka (penduduk) yang telah meminta saya untuk mengesyorkan kontraktor yang boleh dipercayai untuk menjalankan projek itu.

"Penduduk juga boleh memberi keterangan bahawa saya tidak memungut wang melalui sebuah syarikat yang dinamakan BA Communications," katanya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana