Erti Sebuah Perjuangan.....


Pada hari Sabtu 8 Disember yang lalu, berlaku satu kejadian melibatkan Raja Nong Chik yang menyentuh hati semua yang melihatnya, termasuk para wartawan yang berada di dalam rumah contoh K-baru Kerinchi. Para wartawan media massa pada masa itu sedang menunggu sesi sidang media mengenai Majlis Kesyukuran dan Perasmian Rumah Contoh K-Baru di tapak lama Flat 4 Tingkat Kerinchi.

Selama 25 tahun berjuang sejak zaman Pemuda lagi, Raja Nong Chik bersama-sama dengan para aktivis dan sahabat Flat 4 Tkt kerinchi, akhirnya perjuangan mendapatkan perumahan yang baru untuk Penduduk Flat 4 Tkt Kerinchi membuahkan hasil.

Namun, ramai para pejuang yang sama-sama gigih berusaha dengan Raja Nong Chik sudah pergi bertemu Ilahi. Malang, mereka tidak dapat menyaksikan titik peluh mereka, melihat rumah contoh K-Baru Kerinchi yang lebih 2 kali ganda luas dari rumah mereka sekarang, dengan kemudahan moden dan persekitaran selesa untuk membesarkan anak-anak dan untuk ditinggalkan pada anak cucu.

Oleh sebab itulah, tiba-tiba semasa Majlis Kenduri Kesyukuran dan Perasmian Rumah Contoh K-Baru Kerinchi iaitu sebahagian Pembangunan Semula Flat 4 Tingkat Kerinchi, Raja Nong Chik tidak dapat menahan sebaknya dan tiba-tiba mengalir air matanya. Tuan Hj Ahmad Rahman yg disebelahnya juga tidak dapat menahan sedih. Inilah tanda keikhlasan perjuangan.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana