Buktikan rakaman video fitnah..Report Tak Buat Hanya Menafikan Melalui Akbar Saja..


KUALA LUMPUR 15 April - Pas perlu membuktikan rakaman video seks yang didakwa membabitkan Setiausaha Agungnya, Datuk Mustafa Ali sebagai satu fitnah atau video palsu bagi membersihkan imej Islam parti itu dan mengembalikan sokongan ahli di peringkat akar umbi.

Bekas Naib Presiden Pas, Datuk Dr. Hasan Ali berkata, sebagai parti yang menggunakan label Islam, Pas perlu segera membuat laporan polis bagi menjaga kredibilitinya di samping melakukan siasatan dalaman bagi menyiasat dakwaan mengenai penglibatan Mustafa.

"Video ini sudah tersebar di seluruh dunia melalui internet dan Lajnah Tatatertib Pas tidak boleh hanya berdiam diri tanpa memanggil Mustafa memberikan penjelasan kerana sudah menjejaskan imej Pas.

"Ada juga cakap-cakap mengatakan video itu di antara Mustafa dengan isteri keduanya, jadi adakah jawatankuasa (disiplin Pas) hanya mahu menunggu Mustafa mengemukakan surat nikahnya, jika benar seperti didakwa.

"Sikap jawatankuasa ini yang hanya berdiam diri tidak boleh diterima kerana keadaan ini tidak adil kepada Mustafa jika dia difitnah," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Semalam, Timbalan Mursyidul Am Pas, Datuk Dr. Haron Din meminta Lajnah Tatatertib Pas yang diketuai Datuk Wan Mutalib Embong meneliti sama ada kes tersebut wajar dibawa untuk perhatian kepimpinan tertinggi parti atau disiasat.

Bagaimanapun Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dalam satu majlis di Kota Samarahan, Sarawak semalam mendakwa video tersebut tidak tulen kerana Mustafa sudah beberapa tahun sakit lutut dan terpaksa solat secara duduk.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana