Banjir Di Pulau Pinang Memalukan Guan Eng.


Bulan lepas, DAP Pulau Pinang dengan bangganya mengisytiharkan Perak Road di Pulau Pinang bebas sepenuhnya dari masalah banjir yang melanda kawasan tersebut selama lebih 40 tahun lalu, hasil dari projek tebatan banjir yang dijalankan oleh kerajaan negeri di kawasan itu.

Setiausaha Politik Guan Eng, Ng Wei Aik dengan bangganya pada ketika itu menaikkan banner yang tertulis “40 years flood problem solved in 9 months” (40 tahun masalah banjir selesai dalam masa 9 bulan) untuk menunjukkan betapa berkesannya kerajaan DAP ini dalam menyelesaikan masalah rakyat.

Tapi Guan Eng lupa dengan kuasa tuhan dan minggu sudah, akibat hujan yang begitu lebat, kawasan Perak Road dilanda banjir buruk – seperti biasa.

Penduduk Pulau Pinang berpusu-pusu masuk ke dalam laman Facebook Wei Aik dan memuat turun gambar-gambar banjir di kawasan tersebut, tapi cina yang sombong dan angkuh ini tidak mempedulikan perkara tersebut, sebaliknya cuba mengalih perhatian kepada isu lain.

Inilah masalah dengan DAP dan Pakatan Rakyat. Kurang matang dan tidak mahir mengurus, tapi nak tunjuk pandai. Tidak ada sesiapa dalam dunia yang berani menjanjikan banjir atau bencana alam yang lain tidak akan berlaku langsung, tak kiralah sebesar manapun projek yang dijalankan.

Tun Dr. Mahathir semasa meluluskan pembinaan terowong SMART pun tidak pernah berjanji masalah banjir di Kuala Lumpur akan hilang sepenuhnya kerana sebagai orang Islam, beliau tahu ada kuasa yang lebih tinggi di atas. Apa yang dijanjikan ialah, SMART akan mengurangkan masalah banjir, dan memang itulah pun yang dilakukan system tersebut sekarang, selain mengurangkan kesesakan lalu lintas.

DAP dan Guan Eng pula sebaliknya lain. Pada dia dengan wang, semua benda boleh jalan dan akhirnya tuhan menghukum kebiadapan dan kesombongan Guan Eng dengan menurunkan hujan lebat sehingga projek tebatan banjir di Perak Road gagal dan banjir pun berlaku.

Dalam masa yang sama, penulis menggesa rakyat Pulau Pinang dan penduduk Perak Road agar membuat laporan kepada SPRM, mempersoalkan bagaimana projek ini boleh gagal, tidak sampai sebulan selepas ia disebut dengan bangganya akan menyelesaikan masalah banjir disitu yang berlanjutan sejak 40 tahun lepas!!

Cukup-cukuplah menipu.

UNDILAH BARISAN NASIONAL.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana