Jurus silat politik PAS semakin terserlah...PAS Sudah Buat Kesilapan Besar Dalam Dunia Politiknya


Syabas PAS! Muktamar ke-58 lalu benar-benar menyerlahkan kecekapannya berpolitik. PAS berjaya meloloskan diri dari sudut yang sukar di antara hasrat mahu mengekalkan perpaduannya dalam Pakatan Rakyat dengan realiti mungkin terpaksa menghampakan sebilangan besar ahli dan penyokongnya.
Dalam sekilas gerak politik sahaja, PAS berjaya melonjakkan nama Presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang sebagai calon Perdana Menteri seandainya Pakatan Rakyat menang Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13.Alasan yang diberikan ialah Hadi paling layak mengemudi negara Malaysia dan melaksanakan pemerintahan Islam!
Soal samaada kebarangkalian itu jujur dan berasas atau tidak bukan perkiraan utama. Yang penting ialah untuk meyakinkan umum dan terutama ahlinya, bahawa PAS tidak akan berganjak dan “menggadaikan prinsip perjuangannya”.Ia tetap akan melaksanakan pemerintahan Islam jika perdana menteri adalah dari parti PAS.Oleh itu tidak perlu dipertikaikan samaada PAS kini cuba menggugat perpaduan dalam Pakatan Rakyat. PAS yakin DAP dan PKR tentu akan faham strategi politik ini. Semuanya adalah demi meredakan sebarang kemungkinan ledakan protes daripada ahli-ahlinya di muktamar minggu lalu.Sifir PAS mudah. Jika Anwar Ibrahim dilantik menjadi perdana menteri Malaysia ketujuh apabila Pakatan Rakyat ditakdirkan berjaya menakluki Putrajaya dalam pilihanraya umum ke-13, sudah pasti cita-cita PAS bahawa hukum hudud akan dilaksanakan di Malaysia tidak akan jadi kenyataan.
 
Adik Beradik sama saja kepala politik benci membenci sesama Islam..1 M sudah hilang rasa hilang Hormat lagi dengan Kerenah Ulamak Politik Ni.Kebodohan Adik Beradik ini dalam berpolitik orang melayu sudah mula sedar dan bangkit DOA yang dibaca oleh Adik Nik Aziz ni.Nescaya PAS akan dikuburkan pada PRU 13 nanti....Insyallah dengan Izin Allah.

Comments

Popular posts from this blog

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL