Gambar Perlarian...Terima Kasih Malaysia.... Tapi Rakyat DI Malaysia Ada Tidak Tahu Bersyukur dan Ada Kata Kerajaan Zalim Lah....

Mungkin gambar ini dapat membayangkan bagaimana bersyukurnya pelarian Syria yang lari dari pergolakan di negara mereka di Jordan menerima bantuan dari misi kemanusiaan Kelab Putera 1 Malaysia (KP1M).
Bantuan 300 tan makanan dan pelbagai keperluan lain pastinya tidak dapat menyelesaikan masalah ribuan pelarian itu..namun dalam keadaan yang terhimpit begini apa saja yang diterima adalah satu rahmat.
Ketibaan rombongan misi KP1M seramai 56 orang diketuai Datuk Azeez Abdul Rahim di ke pelarian Zatari di Mafraq dekat sempadan Jordan-Syria Jumaat disambut dengan wajah riang para pelarian.

syria11-bantuanjxx
Turut serta menghulurkan tenaga membantu misi ialah 55 orang pelajar Malaysia di Jordan.
Kem berkenaan adalah yang terbesar menempatkan 37,000 orang pelarian.
Selain kem berkenaan,misi juga menghulurkan bantuan di kem pelarian Ar-Rumtha.

syria4-bantuxx1

Berbagai kisah duka diceritakan oleh pelarian kepada wartawan Agendadaily Mohamed Hiekal yang turut serta ke dua kem berkenaan.
Kebanyakan mereka lari dari Syria ke Jordan kerana merasa tidak selamat berada di negara mereka dalam situasi yang tidak menentu sekarang.

syria5-rawatxx
Rata-rata memuji langkah Malaysia menghantar misi KP1M membantu mereka.-26/10/2012 - OLEH MPHAMED HIEKAL

syria1xx

syria3xx

syria2xx
syria6xx

syria16xx

syria15xx

syria13xx

syria10xx

syria8xx

syria14xx

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana