Anwar dan Gandhi seperti langit dan bumi ....Uwekkkk Ptuihhhhh

Tabiat dan sikap Anwar banyak dimodelkan kepada apa yang pernah dilakukan oleh tokoh pejuang demokrasi terbilang di India, Mahatma Gandhi.JAUH PANGGANG DARI API BEZANYA....Mohandas Karamchand Gandhi menggalakkan perjuangan melalui bantahan sivil, dan itulah yang ditiru ketua pembangkang di Malaysia.Bagaimana pun, beliau sengaja melupakan betapa perbezaan beliau dengan Gandhi seperti langit dan bumi.Gandhi meninggalkan hampir kesemua milik duniawi dan materialisme bagi menyerlahkan pesona sebagai pejuang hak asasi. Beliau meletakkan dirinya di tahap rakyat yang susah dan miskin.Tetapi, Anwar bukan begitu. Kerendahan dirinya hanya bagi memperagakan imej yang sebenarnya amat berlainan dengan realiti.
Adakah layak ANWAR ini jikalau perangainya seperti bergini rupa...Ha Ha Ha..Lupakan lah saja,Jangan mimpilah ...Disebabkan imej palsu sebeginilah maka Wall Street Journal (WSJ) mengkritik beliau kerana berpura-pura tidak pernah melakukan sebarang kesalahan.

Sebenarnya, Anwar sengaja berbuat demikian. Dia sengaja menggunakan mahkamah sebagai pentas politik paling berkesan – pentas yang sekali gus cuba membayangkan kepada dunia betapa ‘songsangnya’ sistem kehakiman di Malaysia.Rekod di mahkamah tercatat melalui kes Liwat II apabila panel peguam beliau sengaja melewatkan kes begitu lama sementara meluangkan masa untuk pihak hakim, pendakwaraya dan kerajaan dicemuh oleh negara barat.Terbaru, Anwar sekali lagi menggunakan mahkamah bersabit pertuduhan ke atas beliau berikutan pembabitan dalam demonstrasi Bersih 3.0 di bawah Akta Perhimpunan Awam.

Eksploitasi undang-undang dan mahkamah menjadi semakin utama kepada Anwar kini apabila siri ceramah beliau kurang mendapat sokongan walaupun ‘dispin’ blogger dan pejuang Pakatan dalam media sosial sebagai amat berjaya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana