MTUC : INILAH JADINYA KALAU ADA ORANG POLITIK DIDALAMNYA

                                                                   Alias Awang Ibrahim

                                                           Abdul Halim Mansor

Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia (MTUC) yang mewakili 800,000 anggota menafikan sekeras-kerasnya bahawa ia bersedia "berperang" dengan kerajaan mengenai cadangan pindaan undang-undang buruh.
"Kenyataan mengenainya adalah tidak benar dan juga bukan pendirian rasmi kongres," kata Setiausaha Agungnya, Abdul Halim Mansor. Kenyataan Setiausaha Kewangan MTUC, Alias Awang Ibrahim, pada Kongres Kebangsaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) di Johor Baharu hujung minggu lalu bahawa MTUC bersedia "berperang" dengan kerajaan kerana gagal melindungi hak pekerja.
Adakah Ia layak duduk dikerusi MTUC untuk mewakili perkerja seluruh Malaysia.Kenapa ia hadir Kongres Kebangsaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) di Johor Baharu.PKR ini kalau boleh kerajaan ada kesilapan sikit saja terus menghentam untuk mendapatkan kempen supaya rakyat marah kepada kerajaan.Berginilah cara mereka,Apa kerajaan buat semuanya tak betul.Apa salah nya bawa berbincang dan berjumpa dengan PM.1M rasa PM bersedia mendengarnya.Cubalah berbaik dengan kerajaan,tak salahkan untuk kepentingan pekerja.Berbaik berpada-pada kata orang tua.Contohnya Apa rasanya kalau kita sebagai Bapa dalam sebuah keluarga tiba-tiba anak tak nak dengar atau melawan cakap bapa.Fikir-fikirkan lah.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana