Isu Banjir, DAP Didesak Mintak Maaf Kepada Rakyat Pulau Pinang

PULAU PINANG 10 Nov. - Penang Front Party (PFP) mendesak Kerajaan DAP Pulau Pinang memohon maaf kepada rakyat negeri ini berikutan kejadian banjir dan tanah runtuh yang berlaku kurang dari sebulan sejak 21 Oktober lalu.

Pengerusinya, Datuk Patrick Ooi berkata, kedua-dua tragedi itu telah mengorbankan 11 individu dalam kes tanah runtuh di Lembah Permai, Tanjung Bungah di sini dan 7 individu akibat banjir dan pokok tumbang baru-baru ini.

Menurutnya, cadangan pembangunan di Tanjung Bungah dibantah ramai pihak termasuk tidak diluluskan Jabatan Alam Sekitar (JAS) tetapi kerajaan negeri tetap meneruskan projek itu selain dipercayai mengabaikan peraturan pembinaan termasuk kajian tanah.

"Kita gesa kerajaan negeri terutama Ketua Menteri, Lim Guan Eng meminta maaf kepada semua rakyat Pulau Pinang kerana mereka menyusahkan kita semua, mereka perlu turun padang untuk tujuan itu.

"Kita desak mereka hentikan semua projek di lereng bukit di negeri ini, ramai sudah terkorban, adakah mereka masih pekak (abai rintihan rakyat) dengan apa yang berlaku?" katanya ketika mengadakan demonstrasi aman di hadapan Dewan Undangan Negeri (DUN) di sini pagi tadi. - UTUSAN ONLINE

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana