Mahathir Datang Ke Pekan Tidak Bawa Senjata Tapi Jaja Cerita Palsu

Memanglah Pengerusi Pakatan Harapan (PH) mahu datang ke Pekan, Pahang esok tidak bawa senjata tapi Mahathir akan bawa banyak berita palsu untuk diperkatakan kepada orang Pekan dalam ucapannya esok, iaitu kerusi Parlimen disandang oleh Najib.

Bekas Perdana Menteri itu sudah pasti akan guna semula isu derma RM2.6 bilion dan akan menagih simpati dalam isu mengutuk orang berketurunan Bugis yang memperlihatkan seolah-olah Mahathir tidak bersalah. Selain itu, isu berkaitan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) sudah pasti akan diguna semula.

Mahathir hari ini dalam Malaysiakini kata, esok beliau hanya merancang memberi ucapan di Pekan dan bukan membawa senjata.

Kalau sekali imbas sahaja, orang sudah tahu kunjungan Mahathir ke Pekan adalah untuk satu provokasi politik untuk melihat reaksi Najib apabila Mahathir masuk ke kawasan Parlimen yang diwakili oleh Perdana Menteri sendiri.

Mahathir dikatakan akan berceramah di Felda Chini dan melawat penempatan orang Asli di Pekan esok.

Ahli Jawatankuasa UMNO Bahagian Pekan, Abdul Rahim Yahya berkata kehadiran Mahathir kemungkinan akan menimbulkan lagi masalah dan juga mungkin mencetuskan pergaduhan.

Dia dinasihatkan supaya batalkan sahaja lawatannya ke kawasan berkenaan.

Ketika pentadbiran bekas perdana menteri itu,penduduk tempatan dikatakan tidak berpuas hati dengan Mahathir kerana “berbohong kepada peneroka.

Sebelum ini,dia dikatakan berbohong mengenai pemberian saham dan pada akhirnya, peneroka tidak boleh mendapatkan saham mereka, sebaliknya mencetuskan kebimbangan dan mensabotaj ekonomi negara dengan memulakan pembohongan ini.

Strategi meletakkan hukum ‘haram’ dan ‘rasuah’ atas wang pemberian kerajaan dan FELDA juga adalah strategi jahat dari pembangkang bertujuan mengelirukan para peneroka agar menolak kepimpinan kerajaan yang sedia ada.

Sebelum ini, seorang peneroka juga menyatakan ianya menjadi pengajaran buat mereka untuk lebih berhati-hati dan tidak mudah terperdaya dengan apa juga hasutan untuk memburuk-burukkan Felda.

Bagaimanapun, kekecohan dan huru-hara adalah kegemaran Mahathir sekarang ini kerana ia boleh membuatkan persepsi rakyat terganggu ekoran ketegangan dan pergaduhan yang berlaku. Sudah banyak program Mahathir ada bersama, tercetusnya pergaduhan sampai ke peringkat membaling kerusi pun ada.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

BAPA JHO LOW RUPANYA KRONI MAHATHIR…

Elakkan Ditipu Oleh Penjual Tayar Kereta, Anda WAJIB Tahu Maksud Kod Pada Tayar