TERGAMAK MUKHRIZ HINA NEGARA SENDIRI – ORANG KEDAH

Timbalan Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Datuk Seri Mukhriz Mahathir telah melanggar batas berpolitik apabila sanggup memburuk-burukkan nama negara malah lebih rela mengakui dirinya sebagai warga Brunei.

Ketua Pemuda UMNO negeri, Datuk Shaiful Hazizy Zainol Abidin berkata, tindakan itu melambangkan sikap Mukhriz yang tidak patriotik dan pada masa sama, boleh memudaratkan negara.

“Tindakan beliau yang dilihat mempunyai kecenderungan mensabotaj negara ini adalah satu pengkhianatan yang tidak boleh dimaafkan.

“Pemuda UMNO memahami dan sedia maklum kebencian Mukhriz terhadap kepemimpinan negara, namun kenyataan beliau yang sanggup mengaku sebagai warganegara lain adalah perbuatan yang tidak boleh dimaafkan,” katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Menurut beliau, Mukhriz seharusnya sedar ada batasan tertentu dalam berpolitik dan mengelakkan dirinya daripada mengeluarkan kenyataan yang bersifat ekstrem.

“Kami mencabar anak sulung Tun Dr. Mahathir Mohamad itu membuat penafian secara terbuka bahawa beliau pernah membuat kenyataan tersebut dalam sebuah majlis di Kampung Jernang, Mukim Bakai, Baling,” katanya.

Shaiful Hazizy menambah, walaupun terdapat cubaan oleh pihak tertentu untuk menafikan kenya­taan tersebut dibuat oleh Mukhriz, bukti rakaman video secara jelas menunjukkan bekas Menteri Besar Kedah itu melakukan tindakan yang tidak patriotik itu.

Dalam pada itu, beliau menasihatkan rakyat agar menilai kembali motif serta hala tuju politik Mukhriz yang didakwa telah diracuni dengan modus operandi kempen Pakatan Harapan dike­tuai DAP yang pernah dikutuknya sebelum ini.

“Mukhriz perlu lebih banyak ‘menelaah’ dan ‘membaca’ selain memberi pilihan yang lebih baik kepada rakyat dan bukannya te­rus menabur racun dan mengadu domba,” jelasnya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana