Calon PM: Anwar Minta Jangan Gopoh Lantik Tun M!Bahaya Percaya Orang Yang Kuat U-TURN Ni

KUALA LUMPUR – Parti Keadilan Rakyat (PKR) menafikan laporan portal berita propembangkang kononnya parti itu telah bersetuju bahawa Tun Dr. Mahathir Mohamad adalah calon Perdana Menteri Pakatan Harapan dalam Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang.
Pengarah Komunikasi PKR, Fahmi Fadzil berkata, Datuk Seri Anwar Ibrahim sebaliknya meminta pimpinan Pakatan Harapan yang turut dibarisi DAP dan Parti Amanah Negara jangan terburu-buru membuat keputusan seperti itu.

Menurut beliau, Anwar malah mengingatkan pimpinan gabungan parti pembangkang itu bahawa Pakatan Harapan masih memperjuangkan agenda reformasi yang menyeluruh dan bukan hanya mahu mengubah Perdana Menteri..

“Saya mengambil maklum laporan media yang memetik sumber berkaitan pandangan pimpinan PKR terhadap cadangan Perdana Menteri Pakatan Harapan.

“Bagi pihak pimpinan parti, saya ingin menegaskan bahawa PKR hanya meminta ruang untuk membincang dan membina konsensus di dalam isu ini.

“Perlu juga diperjelas bahawa sebelum ini ada dibincang soal calon Perdana Menteri interim. Kini timbul cadangan nama Mahathir untuk dipertimbangkan,” tegasnya dalam satu kenyataan media hari ini.

Sebuah portal berita malam tadi melaporkan bahawa PKR sudah setuju Mahathir menjadi Perdana Menteri jika Pakatan Harapan yang turut dianggotai parti Mahathir (Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) menang PRU14.

Bagaimanapun ada tiga syarat diberikan kepada Mahathir iaitu sebaik saja menjadi kerajaan di Putrajaya, Mahathir perlu berusaha membebaskan Anwar dari penjara dan membuka jalan untuk beliau dilantik perdana menteri dalam tempoh antara enam hingga 12 bulan. 

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana