KIT SIANG MASIH PEMIMPIN SUPREMO PARTI HARAM

Lim Kit Siang masih pemimpin supremo parti haram kerana pemilihan Jawatankuasa Kerja Pusat (CEC) DAP pada 12 November lalu belum diluluskan Pendaftar Pertubuhan (RoS), kata pengendali Malaysia-Today, Raja Petra Kamaruddin (RPK).

DAP menjadi sebuah parti haram sejak dari tahun 2012, apabila RoS tidak mengiktiraf pemilihan CEC pada pada Disember 2012.

Pemilihan semula CEC 29 September 2013 juga tidak diiktiraf RoS kerana banyak berlaku penipuan dan manipulasi undi.

“Jadi, jika DAP adalah haram, itu akan menjadikan Pakatan Harapan juga menyalahi undang-undang. Dan oleh kerana Lim Kit Siang bukan sahaja pemimpin DAP tetapi juga akan menentukan siapa dari Pakatan Harapan akan menjadi Perdana Menteri jika mereka memenangi pilihan raya umum terutama jika Kit Siang sendiri akan menjadi Perdana Menteri,”kata RPK dalam rencana bertajuk “Kit Siang Still DAP’s Illegal Leader”

Tambahnya, bagaimanakah pemimpin haram dari parti haram boleh membentuk gabungan Pakatan Harapan untuk didaftar kepada RoS.

“Adakah dia (Kit Siang) sengaja cuba menghalang Pakatan Harapan dari didaftarkan (supaya DAP boleh terus bertanding dalam pilihan raya umum akan datang di bawah bendera roketnya sendiri dan bukannya calon DAP perlu menggunakan banner Harapan baru ) atau apakah ini kesilapan Kit Siang?

“Sama ada sengaja atau sebaliknya, Kit Siang tidak mempunyai pilihan selain menipu dalam pilihan raya parti baru-baru ini jika dia tidak mahu Tan Seng Giaw mengambil alih kepimpinan DAP. Ini juga sebab mengapa mereka menipu pada pilihan raya parti 15 Disember 2012 lima tahun yang lalu dan pemilihan semula sembilan bulan kemudian pada 29 September 2013.

“Dengan itu Tan Seng Giaw akan kalah dan Kit Siang, anaknya Lim Guan Eng, dan penyokong dan kroni mereka akan berada pada kedudukan 20 teratas dalam CEC.

“Masalahnya ialah Kit Siang tidak sepandai Tun Dr Mahathir Mohamad dalam menipu dalam pemilihan parti maka langkah amaturnya mudah dikesan. Dan ketika mereka mengadakan pemilihan semula parti sembilan bulan kemudian mereka mengulangi kesilapan yang sama yang mereka buat pada pemilihan parti bulan Disember 2012. Kebanyakan mungkin berfikir kekecohan Disember 2012 dan September 2013 akan memberi mereka pengajaran.

“Walau bagaimanapun, sama ada disebabkan kebodohan atau keangkuhan, pada pemilihan semula parti baru-baru ini pada 12 November 2017 mereka mengulangi kesilapan yang sama yang dibuat pada bulan Disember 2012 dan September 2013,”katanya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana