Kata Nak Kena Tangkap Oleh FBI.... Najib Dapat Anugerah Pulak Lagi Di USA

ORANG-ORANG pembangkang begitu kembang hati bila muncul berita Datuk Seri Najib Tun Razak, Perdana Menteri yang kita semua sayangi akan ditangkap Biro Siasatan Persekutuan (FBI) akibat aduan yang dibuat oleh balaci-balacinya tokoh pembangkang, Tun Mahathir.

Bagaimanapun jauh dari ditangkap, Najib diberikan pula Anugerah ICT dalam pembangunan mampan yang sangat berprestij oleh Kesatuan Telekomunikasi Antarabangsa (ITU).  Sebagai perbandingan, Tun Mahathir yang memperkenalkan MSC di negara ini pun tidak diberikan anugerah berkenaan oleh ITU.

Tapi yang lebih penting tu, penganugerahan ini membuktikan segala yang tidak baik seperti yang dikatakan Tun Mahathir ke atas Najib adalah satu pendustaan yang nyata.  Tidak ada bukti salah laku, yang ada hanyalah bukti yang direka-reka Tun Mahathir sendiri, dengan kerjasama rakan subahatnya Claire Brown.

Kalau pembelaannya Najib tidak boleh disentuh FBI kerana berada dalam bangunan PBB yang mungkin dilindungi imuniti diplomatik, Najib juga dilihat bebas berada di sekitar New York, termasuk ketika menunaikan sembahyang sunat Aidiladha di salah sebuah pusat komuniti Islam di bandaraya itu.

FBI boleh tangkap pada waktu itu kalau tuduhan yang direka-reka Tun Mahathir itu ada asas seperti di dakwa, tapi tak jadi macam itu.  Amerika pernah tangkap pemerintah Panama, Jeneral Ortega dengan menceroboh negara itu takkan tak boleh tangkap Najib di negaranya sendiri?  Tak logik bukan.

Oleh yang demikian berhentilah membuat cerita-cerita bohong macam ini.  Tak kemana pun perginya kalau perjuangan politik berasaskan kebencian dan tipu muslihat.  Ingatlah, ada kuasa yang lebih besar dari orang yang bergelar Tun ni.

Sebaliknya kita harus berbangga dengan Najib atas penganugerahan ini kerana ia telah menaikkan nama Malaysia di mata dunia.  Najib sebenarnya mencatat sejarah kerana menjadi Perdana Menteri pertama dari negara ini yang diberikan pengiktirafan tersebut.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana