TS MUHYIDDIN DI GUGUR – JADI MANGSA SIAPA SEBENAR NYA?

Ketika kisah rombakan kabinet terdengar seawal 2 bulan lalu, ramai hanya menebut sekitar Datuk Hassan Malek dan Datuk Ahmad Maslan sahaja.Sedikit benar yang menyangka nama TS Muhyiddin Yassin ada tersenarai sebagai yang bakal di gugurkan.

 Malah kem kem pro Tun Mahathir juga tidak menjangka kan nya.Selain tidak menjangka kan mereka juga memperlekeh kan dan mengandaikan Ds Najib tidak seberani itu.Namun, sebaik sahaja Ts Muhyiddin di gugur kan dari kabinet , maka tersebar luas merata tempat akan tindakan Ds Najib yang sungguh drastik ini.

Apa yang mereka tidak sangka akan berlaku sudah berlaku.Ketik berlegar cerita rombakan kabinet ramai pula yang mengandaikan bahawa jika Ds Najib gugur kan Ts Muhyiddin maka dia akan di hapus kan dengan segera kerana Ts Muhyiddin akan bersama boss sebenar  Tun Mahathir nya untuk menjatuhkan Ds Najib.

Maka ini di anggap sebagai mustahil dan Ds Najib di kata kan tidak seberani ini untuk menghadapi Tun Mahathir dan TSMY sekali gus.Tapi semua pihak terkejut kerana Ds Najib rupa nya tidak peduli semua itu , bah kan berani melebihi apa yang mereka sangka.

Ketika benar TSMY di gugur kan ramai pula berkata di dalam nada marah  Najib akan kalah dan bungkus pada PRU14.Persoalan nya sebelum ini, bukan kah BN dan Najib akan dan sudah di kira write off kerana 1MDB dan kemudian GST?

Berapa kalah Ds Najib akan kalah?Persoalan kemudian nya berlegar terhadap penguguran TsMy ini.
Walau pun ramai yang marah , tetapi ada pula desas desus yang memberi gambaran TsMY bukan di mangsakan oleh Ds Najib, dia hanya di gugur kan oleh DS Najib atas sebab keperluan Perdana Menteri mahu yang selari dan senada dengan nya, mana mana pun siapa pun mahu itu juga.

Kata kata underground mula berlegar TsMy di mangsa kan oleh orang yang dia sanjung.Dia di guna kan beberapa kali untuk tujuan menjatuh kan Ds Najib.Dengan beberapa kesilapan berkenaan sebuah projek yang ada hubungan dengan kroni Tun Mahathir ia di guna kan untuk menekan Ts Muhyiddin untuk  bersuara mengkritik ds Najib.Sumber mengatakan , TsMy terpaksa akur dan sambil itu mengetahui Ds Najib sudah tidak percayai nya, maka sebelum di buang elok sangat ambil peluang memuaskan hati Boss sebenar nya.

Maka ucapan berkaitan 1MDB di buat.Maka nyata sekali lah tiada PM di dunia yang mahu orang bawah nya menjadi musuh nya, jalan terbaik dan lojik serta halal dalam perundangan ada lah mengugurkan nya.Maka hakikat nya , TsMY kena buang bukan kerana ucapan 1MDB, tetapi mengetahui dia akan di buang lalu membuat ucapan 1MDB pada saat akhir untuk alasan mengadap rakyat bahawa pembuangan nya atas sebab kepentingan rakyat.

Maka sahih lah sumber yang mengataan , TSMY  bukan di anaya oleh Ds Najib tetapi ada lah mangsa percaturan boss luar nya yang sentiasa ada rencana untuk menjatuh kan orang yang dia sendiri lantik kerana enggan menjadi budak suruhan nya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana