DAP Terus Serang PAS....Mustafa Ali Suruh Diam Ahlinya...Berat...Berat

PAS terus diserang rakan sekutunya dalam Pakatan Rakyat (PR) apabila wakilnya dengan lantang mencadangkan supaya parti itu membatalkan kerjasama politik antara DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Lebih memburukkan keadaan, apabila pemimpin DAP itu mengutuk saranan supaya PAS bekerjasama dengan Umno bagi membentuk kerajaan di peringkat Selangor.

“Walaupun cadangan untuk kekal atau keluar daripada PR adalah hak pimpinan PAS, namun cadangan untuk bergabung dengan Umno dan membentuk kerajaan negeri Selangor adalah satu pengkhianatan bukan sahaja kepada PKR dan DAP, tetapi juga kepada rakyat Selangor yang telah memberi mandat yang jelas kepada PR dalam PRU-13.

“Mana-mana pemimpin yang berfikiran sebegitu dan melontarkan cadangan tersebut perlu dikutuk sekeras-kerasnya,” kata Setiausaha Organisasi Kebangsaan DAP, Anthony Loke pada Selasa.

Tegas Loke, kenyataan Pengarah Operasi Pusat Penyelidikan PAS Pusat (PPP), Dr Mohd Zuhdi Marzuki yang mahu ‘menjentik’ DAP dan bukan Islam sekiranya PAS sudah berkuasa juga disifatkan sebagai sangat tidak bertanggungjawab.

“DAP amat terkilan dengan pendedahan mesej Dr Mohd Zuhdi. Analisis sebegini lebih-lebih lagi dari seorang pemimpin PAS Pusat adalah sangat tidak bertanggungjawab dan ada unsur membelot kepercayaan rakyat.

“Lebih mendukacitakan apabila beliau yang sepatutnya diamanahkan sebagai think tank kepada PAS boleh mengimaginasikan untuk ‘menjentik’ DAP, gereja dan bukan Islam apabila ada pandangan yang berbeza. Kemana perginya sifat keterbukaan dan toleransi dalam slogan PAS for All?” soalnya.

Mengulas lanjut Loke berkata, DAP mahu pimpinan PAS Pusat supaya mengambil pendirian tegas untuk menjauhkan diri dari cadangan Mohd Zuhdi.

Sejak Isnin, pengguna media sosial dikejutkan dengan satu paparan skrin aplikasi WhatsApp perbincangan AJK PAS Pusat yang dibocorkan mengenai maklumat kononnya PAS sedang mempertimbangkan untuk keluar daripada PR.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana