Wardina, Ahli Majlis Konsultansi Negara, Menipu dan Menghasut

Tindakan pelakon yang juga merupakan ahli Majlis Konsultansi Negara, Wardina Safiyah mendakwa Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) memperuntukan RM 15 juta sambutan Tahun Baru 2014 merupakan satu tuduhan yang tidak bertanggungjawab dan bercorak membakar api kemarahan kumpulan demontrasi kenaikan harga barang malam ini.

Wardina yang dipetik oleh Harakahdaily.net dari facebook beliau,

“Ini gila dan menghina. Saban tahun ia acara lagha yg langsung tiada faedah kepada rakyat. Kecuali jika sibuk benar mahu mempertahankan alasan pelancongan,”

Beliau menyatakan demikian sebagai respons kepada tindakan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) yang memperuntukkan RM15 juta untuk sambutan tahun baru 2014.

Wardina menambah: “Ini gila dan menghina, di saat rakyat disuruh berjimat cermat, hidup dengan berkat dan halal, positif dengan segala kenaikan, 15 juta dihabiskan untuk detik 2014”

Fakta dan kenyataan ini sangat tidak benar kerana dalam ucapan Datuk Bandar Kuala Lumpur bertarikh 20 Disember 2013 Datuk Seri Ahmad Phesal Talib menyatakan RM 15 juta diperuntukan DBKL untuk pelbagai acara sempena Tahun Melawat Malaysia termasuk sambutan Tahun Baru 2014 dan pelbagai acara lagi sepanjang tahun.

Ini bermakna bajet sebanyak RM 15 juta itu ialah untuk DBKL melaksanakan program-program membabitkan Tahun Melawat Malaysia sepanjang 2014.
Mengapa Wardina sanggup memutar belit kenyataan Datuk Bandar sangat mudah diagak. Beliau mahu membangkitkan kemarahan peyokong Pakatan untuk keluar berdemontrasi di Dataran Merdeka malam ini bagi mencetusk kekecohan dan kekacauan.

Wajarkah pembohong dan pengadu-domba seperti ini berada dalam Majlis Konsultansi Negara?

Petikan dari MyKmu

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana