VIDEO PANAS! KETUA AMK PENANG, LEBIH 100 AHLI PKR UMUM KELUAR PARTI

PANAS… PKR Pulau Pinang menerima tamparan hebat menjelang Pilihan Raya Umum (PRU) Ke-14 selepas Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) negerinya, Asrol Sani Abdul Razak keluar parti.

Beliau malahan bersama-sama dengan lebih 100 ahli parti pembangkang itu mengumumkan keluar parti berkuat kuasa serta-merta selepas mereka kecewa dengan kepimpinan PKR negeri diterajui Datuk Dr. Mansor Othman.

Tindakan tersebut juga sebagai bantahan atas pelbagai kelemahan kepimpinan parti tersebut selama ini dalam membela kepentingan parti dan kebajikan ahlinya di seluruh negeri wilayah Utara Semenanjung berkenaan.

“Ahli yang mengambil keputusan ini terdiri daripada kawasan Parlimen Bagan, Bukit Mertajam, Tasek Gelugor, Kepala Batas dan Permatang Pauh sendiri,” kata Asrol Sani dalam sidang akhbar khas di Butterworth pada hari ini.

Jelasnya, antara yang bertindak keluar parti hari ini ialah Timbalan Ketua Skuad Keselamatan PKR negeri, Mohd. Edy Jab; Exco AMK negeri, Mohd. Alif Fitri Kamarul Zaman dan Pengarah Program PKR Bertam, Saumi Husin.

Menurut Asrol Sani lagi yang dipetik media tempatan, pihak PKR Pulau Pinang juga gagal dalam usaha membawa suara dan tuntutan daripada ahli parti berkenaan kepada kerajaan negeri pimpinan DAP.

Bahkan, Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng yang juga Setiausaha Agung DAP pula dilihat berjaya dalam menguasai segala keputusan penting dan dasar diambil pihak kepimpinan PKR Negeri selama ini.

Ujarnya lagi, Mansor selaku Pengerusi PKR Negeri, turut gagal dalam membela permintaan ahli dan pemimpin akar umbi apabila melepaskan kerusi DUN Bertam kepada calon Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) pula.

Jelas beliau, Mansor mengambil keputusan tersebut atas sebab peribadi kerana tidak mahu Asrol Sani selaku penyelaras kerusi ADUN diberi kerusi berkenaan untuk bertanding sebagai calon PKR pada PRU ke-14.

Menurut Asrol Sani lagi, dikatakan lebih ramai ahli parti tersebut khususnya golongan muda di seluruh negeri akan menyusul keluar dari parti berkenaan dalam masa terdekat.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana