SKYPARK LINK, SATU LAGI KEJAYAAN NAJIB...MEMANG TERBAIK LAH

Hari ini menandakan kali pertama dalam sejarah Malaysia bahawa semua lapangan terbang utama kita di Lembah Klang -KLIA1, KLI2 dan kini Subang Skypark – kini dihubungkan dengan rangkaian kereta api dari KL Sentral.

Skypark Link secara rasmi memulakan operasi hari ini (1 Mei 2018), dengan perhidmatan perjalanan percuma tersedia untuk seluruh bulan.

Perkhidmatan keretapi itu akan menjadi perjalanan sejauh 26km dari KL Sentral ke Subang Skypark dengan stesen di Subang Jaya dengan jumlah keseluruhan 28 minit. Stesen akan datang di sepanjang laluan ini juga dirancang untuk Glenmarie dan Sri Subang.

Kereta api akan berlepas setiap lima belas minit (waktu puncak) dan setiap setengah jam (bukan waktu puncak).

Kereta api itu dijangka boleh menampung sehingga 300 penumpang sekaligus, dan bertujuan untuk mengurangkan kesesakan lalu lintas dan memenuhi keperluan penumpang syarikat penerbangan dan mereka yang bekerja di terminal Skypark.

Di KL Sentral, penumpang Skypark Link boleh bertukar kepada KTM ETS, laluan KTM Komuter Seremban, laluan KTM Komuter Port Klang, laluan LRT Kelana Jaya serta KL Monorail dan MRT1 SBK Line.

Manakala di laluan Subang Jaya, penumpang juga boleh bertukar kepada laluan Pelabuhan KTM Komuter Port Klang serta laluan LRT Kelana Jaya yang baru dilanjutkan.

Inilah satu cara Kerajaan BN semasa sedang mengubah kehidupan dan membetulkan masalah legasi lalu dari 22 tahun pemerintahan Tun Mahathir.

Ini adalah sebahagian daripada transformasi Malaysia.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana