MUHYIDDIN BUKAN ANCAMAN DI JOHOR

Barisan Nasional (BN) tidak menganggap Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai faktor yang bakal melemahkan kekuatan parti itu Johor bagi menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14).

Sebaliknya bekas Timbalan Presiden UMNO itu diramal akan menerima nasib serupa seperti dialami pengasas dan presiden UMNO, Datuk Onn Jaafar yang gagal mendapat sokongan rakyat Johor selepas keluar parti.

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Hishammuddin Hussein, berkata kekuatan BN bukan terletak pada faktor individu.

Sebaliknya kekuatan parti terletak pada perpaduan serta kesepakatan akar umbi serta pimpinan parti.

“Kekuatan UMNO dan BN adalah kesetiaan ahli kepada parti dan negara, bukan pemimpin tertentu. Inilah yang berlaku kepada Muhyiddin.

“Faktor beliau tidak akan melemahkan BN Johor,” katanya Naib Presiden UMNO itu di Bukit Beruntung, pada Rabu.

Turut hadir ialah calon BN Parlimen Hulu Selangor, Datuk P Kamalanathan, Datuk Rosni Sohar (DUN Hulu Bernam), Datuk Wong Koon Mun (DUN Kuala Kubu Bharu) dan Datuk Mat Nadzari Ahmad Dahlan (DUN Batang Kali).

Muhyiddin kini bersama bekas Presiden UMNO, Tun Dr Mahathir Mohamad dalam Pakatan Harapan dan akan bertanding di Parlimen Pagoh dan DUN Gambir.

Bekas Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Besar Johor itu dilaporkan berdepan laluan sukar untuk mempertahankan kerusi Pagoh serta dilihat sebagai antara calon ketua negeri sekiranya pembangkang menawan negeri itu.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana