Kenyataan melampau Dr Mahathir tanda terdesak

SHAH ALAM: Tuduhan dan kenyataan melampau dibuat oleh Pengerusi Pakatan Harapan (PH) Tun Dr Mahathir Mohamad baru-baru ini menunjukkan kerana beliau terdesak untuk memenangi PRU14, demikian kata penganalisis politik, Dr Jeneri Amir.
 
"Tetapi kalau tuduhan tersebut tidak berasas maka ini membuktikan bahawa Tun Mahathir sudah terdesak dalam kempen ini."
 
"Jadi dalam konteks ini, kalau tuduhan itu tidak betul maka ini sesuatu yang tidak patut walaupun kita tahu dalam mana-mana pilihan raya kemenangan itu penting," katanya kepada Antarapos.
 
Terbaru, Dr Mahathir mendakwa pesawat yang sepatutnya membawa beliau ke Pulau Langkawi untuk penamaan calon pada Jumaat lalu telah disabotaj menyebabkan beliau terpaksa mengguna pesawat lain.
 
Bagaimanapun, dakwaan beliau telah dinafikan oleh Pihak Berkuasa Penerbangan Malaysia (CAAM) dan juga pemilik pesawat berkenaan VistaJet Ltd.
 
Jeneri berkata, tuduhan yang tidak berasas yang dibuat oleh Dr Mahathir akan menjejaskan imej negara dan pihak terbabit serta mantan perdana menteri itu perlu menanggung akibatnya.
 
"Jadi dalam membuat mana-mana kenyataan terutama kenyataan serius yang boleh memudaratkan pelbagai pihak dan menjejaskan imej negara dan keyakinan terhadap keupayaan pihak terbabit dari segi keselamatan penerbangan negara ini."
 
"Maka Tun Mahathir harus bersedia menanggung segala akibat daripada kenyataan beliau itu," tambahnya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana