“APAKAH AGENDA MAHATHIR?” – DR THIRU

Kawan, kita hanya ada satu minggu sahaja lagi. Dengan cara yang aneh, Tun Mahathir telah memecah-belahkan rakyat Malaysia. Tetapi dengan cara yang lebih aneh, beliau telah menyatukan rakyat Malaysia menentangnya juga. Secara umumnya, mereka yang menentang Mahathir adalah orang lama seperti saya. Sementara orang muda semuanya menyokongnya (secara amnya). Mengapa? Kerana seperti Pilihanraya Presiden AS, ia pada dasarnya adalah pilihan raya Facebook. Peperangan yang kita dahulunya berjuang menggunakan bendera dan sepanduk kini berubah menggunakan ‘meme’ dan video. Dan dari jumlah ‘meme’ yang saya lihat pada suapan berita di media sosial saya, ternyata PH telah pun menang. Keyakinan adalah tinggi dan Rafizi sudah meramalkan majoriti mudah 115-120 kerusi parlimen.

Tetapi sekali lagi, jangan remehkan kuasa majoriti senyap. BN adalah ‘majoriti senyap’ di media sosial sekarang. Dan kita bersatu dalam usaha kita untuk menyingkirkan Mahathir dari Malaysia. Secara kekal. Ramai kawan-kawan PH berfikir bangkangan kita kepada Dr M adalah kerana “kesilapan lalu” beliau. Mereka mengatakan ia adalah tentang “membalas dendam”. Mereka mengatakan ia tentang pengampunan.

Tetapi kawan, ianya bukan begitu. Kami orang lama tidak lagi marah dengan Mahathir. Jangan bimbang, kami semua gembira dan berjaya sekarang dan kebanyakan kami sudah menjadi jutawan hasil dari kerja keras dan disiplin kami. Jadi kami tidak ada apa-apa untuk “memaafkan” Mahathir lagi. Kami tidak mendapat apa-apa daripada melihat beliau dipenjarakan juga, walaupun itulah yang adil. Pengampunan adalah sesuatu yang hanya Tuhan boleh memberi kepadanya. Kami bukanlah sesiapa untuk “memaafkan” Mahathir.

Kawan, kami tidak menentang Mahathir kerana masa silamnya. Kami menentangnya kerana masa sekarangnya. Cuba fahamkan. Anda tidak boleh menukar seseorang pada usia 93 tahun. Alasan yang sama mengapa pedofil tidak boleh menjadi guru tadika. Sebab yang sama mengapa perogol tidak boleh bekerja di pusat kaunseling wanita. Sebab yang sama mengapa lelaki CBT tidak boleh bekerja dalam perbendaharaan. Begitu juga, ketamakan seseorang untuk wang dan kuasa tidak boleh berakhir. Itulah sebabnya dia tidak boleh melepaskannya. Pada umur 93 tahun, masih ada begitu banyak wang untuk dihasilkan.

Kawan, ada sebab mengapa beliau dipanggil Maha Firaun. Kerana Firaun adalah psikopat. Ketamakan untuk kekayaan dan kuasa tidak berakhir apabila mereka mati. Piramid gergasi yang dibina hasil kerja keras beribu-ribu hambar sahaja tidak cukup untuk mereka. Mereka memerlukan lebih banyak. Dan banyak lagi. Dan banyak lagi. Sehingga warisan mereka yang tidak berguna itu kekal selama-lamanya. Tanpa mengira kesan ke atas kebebasan dan keadilan.

Kawan, walaupun Mahathir percaya Najib mencuri wang dari 1MDB, niatnya bukanlah untuk memperbaikinya. Beliau bahkan tidak mahu mendakwa pencuri, atau mencipta Suruhanjaya Kebenaran dan Rekonsiliasi (seperti Mandela dan Desmond Tutu lakukan untuk Afrika Selatan) untuk menyembuhkan Malaysia. Anda mendengarnya dari Tun sendiri: Hanya tolong saya gulingkan Najib. Itu adalah agendanya. Itu sahaja. (Seperti bagaimana beliau memohon dan menangis pada rakyat Malaysia untuk “menggulingkan” Tun Pak Lah pada tahun 2006).

Kawan, semuanya adalah tentang wang. Mahathir terdesak. Beliau marah. Beliau mahu NRIA (Lapangan Terbang Antarabangsa Wilayah Utara) sekali lagi di Kepala Batas atau di Seberang Perai Selatan. Beliau mahu menutup Bayan Lepas di Pulau Pinang. Beliau mahu merobohkan Tambak Johor supaya projek Jambatan Bengkok beliau boleh dimulakan. Beliau mahukan rangkaian kereta api berkelajuan tinggi dari Kuala Perlis ke Tanjung Piai. Beliau mahu meningkatkan penjanaan kuasa dengan kroni IPPnya. Sekiranya mungkin, beliau juga mahu Terusan Panama di Segenting Kra (jika orang Thai memberi kerjasama). Setiap projek hebat yang Pak Lah batalkan. Beliau mahu semuanya. Masih ada berbilion yang boleh dihasilkan dari penambakan tanah, pengezonan, penganugerahan tender, admin kontrak, bangunan, pentauliahan, penempatan dan sebagainya. Semuanya beliau mahu.

Kawan-kawan PH, saya mohon kepada anda. Sedarlah! Tinggalkan Mahathir pada 9 Mei.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana