INDEKS BURSA MALAYSIA DITUTUP PADA REKOD TERTINGGI

Malaysia masih lagi pasaran dengan kenaikan harga saham terlama di dunia dan pada 1895 mata, kita telah menaikkan lebih daripada dua kali ganda tahap 800 mata ketika Dato’ Sri Najib mula-mula menjadi PM pada April 2009.

Peningkatan dalam aktiviti perdagangan di bursa saham kita juga didorong oleh beberapa laporan penganalisis pada minggu lalu dari Nomura, HSBC, CIMB dan RHB yang meramalkan kemenangan untuk BN dalam pilihan raya akan datang.

“Nomura meramalkan bahawa BN memenangi pilihan raya umum yang akan datang dengan jumlah yang sama atau lebih tinggi dalam kerusi parlimen daripada jumlah sekarang pada 132 (daripada 222) tanpa kehilangan lebih banyak kerajaan negeri daripada tiga yang sudah hilang (Selangor, Pulau Pinang dan Kelantan). BN bahkan boleh merampas semula majoriti dua pertiga parlimen dari 59% pada masa ini. Kami terus menjangkakan Perdana Menteri Najib Razak untuk kekal berkuasa, yang memberikan petanda yang baik untuk agenda penyatuan fiskal jangka sederhana dan menyokong penarafan kredit negara itu.”

Kesemua 4 bank mengatakan bahawa BN terus mentadbir negara ini merupakan sesuatu yang baik untuk negara itu dari segi ekonomi.

PM juga telah mengumumkan beberapa insentif dan perubahan dasar semasa acara Invest Malaysia pada bulan Februari dengan tujuan untuk menghidupkan semula dinamisme pasaran saham kita.

“Suruhanjaya Sekuriti dan Bursa Malaysia, serta bank pusat dan Kementerian Kewangan kita, telah berterusan memperkenalkan dan menyokong langkah-langkah untuk meningkatkan lagi dinamisme pasaran modal kita. Ke arah tujuan ini, saya dapat memberi jaminan bahawa kita boleh menjangkakan pengenalan langkah selanjutnya dalam masa terdekat.”

Ini juga termasuk pautan perdagangan yang akan datang dengan Singapura.
https://www.thestar.com.my/business/business-news/2018/02/06/malaysia-and-singapore-to-set-up-stock-market-trading-link/

Pasaran saham seolah-olah menjadi lebih dinamik dan menarik pada masa ini di mana banyak saham modal kecil dan modal pertengahan juga mengalami kenaikan dalam harga mereka.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana