UNDI PAKATAN – PENJAWAT AWAM NAK KENA BUANG, BR1M NAK DIHAPUSKAN

MACAM biasa bila dah kantoi, Mukriz dakwa kenyataannya untuk membuang kakitangan awam yang tak sebulu dengan Pakatan dalam tempoh 30 hari pertama Pakatan menjadi kerajaan, telah diputar belitkan.  Tapi rakyat dah faham sangat game macam ini sebab sudah kali kedua punca segala masalah Mahathir ini – mendakwa kenyataannya kena belit.

Kali pertama bila dia didakwa sebagai berkata malu menjadi rakyat Malaysia sebaliknya mengaku rakyat Brunei bila ke luar negara.

Begitupun, sama seperti penafian kali pertama, penafian kali kedua ini pun ada video yang membuktikan sememangnya si botak ini ada bercakap begitu semasa di Negeri Sembilan minggu lepas.  Dia nak lari ke mana pun tak guna.

Anehnya, berulang kali kantoi dengan taktik sama pun Mukhriz masih tidak malu menggunakan benda sama berkali-kali.  Dia ingat ini zaman 80-an kah?  Sekarang semuanya mudah direkod dan dikongsikan termasuk video yang jelas menunjukkan dia ada bercakap begitu.

Diakhirnya rakyat perlu tahu kalau Mukhriz nafi itu maksud betullah tu, kalau tak betul, dia saman dah.  Dari kes kantoi yang pertama sampai yang terbaru ini, belum ada sesiapa disamannya lagi.  Ikut formula Mahathir, ini maksud memang Mukhriz ada cakap apa yang dituduh itu, sebab dia tak saman!!

Untuk kakitangan awam, bukan kita nak menakutkan tapi ini sudah kali kedua penegasan nak membuang penjawat awam (apa pun alasan) dinyatakan oleh puak yang sama dari Pakatan Harapan, jika masih nak memberikan undi kepada mereka lagi, jangan disalahkan sesiapa kalau anda kehilangan kerja, salahkan diri sendiri.

Untuk rakyat kebanyakkan yang lain pulak, Mahathir akan menghapuskan BR1M kerana dia beranggapan skim itu satu bentuk rasuah/dedak kepada rakyat.  Kalau dia kata dia akan melaksanakannya, ingatlah Mahathir Kerala penipu paling besar dalam dunia.  Kerala pun malu nak mengaku asal usul dia tau.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana