Media Dikongkong Zaman Tun M!

Bila kemaruk nak jadi PM semula, pelbagai janji-janji manis ditabur kepada penyokong Pakatan supaya undi dia sebagai PM, walaupun dia ada masa yang amat Panjang 22 tahun dulu. Tun M janji nak bebaskan media arus perdana, kononnya nak pastikan tiada undang-undang yang sekat kebebasan rakyat untuk bersuara.

Walhal, inilah PM 22 tahun yang menentang demokrasi di negara ini. Tun M individu paling mengagungkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) ketika dia memimpin negara dahulu, sampaikan ‘rakan-rakan baik’ Tun M dalam Pakatan hari ini disumbatnya dalam penjara. Dia menggunakan akta kejam ini untuk mendiamkan lawannya. Bila PM Najib Razak mansuhkan ISA pada tahun 2011, dia cepat-cepat buat bising dan kritik tindakan itu. Tetapi Tun M juga pernah kata aka mansuhkan ISA pada ulang tahun ke-30 Ops Lalang.

“Jadi sejauh mana seriusnya Dr Mahathir tentang demokrasi untuk Malaysia sedangkan beliau menentang demokrasi ketika berkuasa dulu,” kata Salleh Keruak.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana