Mahathir Perlu Ambil Alih Sebagai Pemimpin DAP Segera

Sekarang sudah terlambat untuk PPBM menyelamatkan parti dengan memalsukan minit mesyuarat cawangan dan bahagian, seperti bagaimana Mahathir memalsukan tanda tangan 1.3 juta Deklarasi Rakyat beliau. Oleh itu, satu-satunya pilihan adalah Mahathir segera didaftarkan sebagai ahli DAP dan secara rasmi mengambil alih sebagai pemimpin DAP. Pendek kata, Mahathir tidak akan dapat bersumpah sebagai Perdana Menteri jika Pakatan Harapan memenangi pilihan raya umum.

Tidak lama selepas Tun Dr Mahathir Mohamad berkata beliau tidak keberatan bertanding dalam pilihan raya umum akan datang menggunakan tiket DAP, Muhyiddin Yassin berkata tidak ada cara PPBM boleh mematuhi surat 28 Februari 2018 dari Pendaftar Pertubuhan (RoS). Surat RoS memberi PPBM sehingga 30 Mac 2018 untuk mengemukakan minit mesyuarat cawangan dan bahagian, yang mana Muhyiddin berkata tidak boleh dilakukan.

Nampaknya kesimpulan adalah dalam masa dua minggu PPBM akan termansuh. Dan itu juga bermakna, Pakatan Harapan tidak akan wujud juga – sekurang-kurangnya bukan Pakatan Harapan yang berdaftar secara sah. Dan kerana Pakatan Harapan tidak didaftarkan secara sah, itu bermakna PKR, DAP, PPBM dan PAN tidak boleh bertanding dalam pilihan raya mum di bawah bendera Pakatan Harapan tetapi perlu bertanding di bawah setiap simbol parti masing-masing – manakala calon PPBM perlu bertanding di bawah status bebas menggunakan basikal, payung, bas atau apa sahaja logo yang mereka boleh fikirkan.

SUmber Kat Sini

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana