BEKAS TIMBALAN MENTERI BAKAL BERTANDING KERUSI INDERA MAHKOTA?

Setiausaha Agung Pakatan Harapan (HARAPAN) Datuk Saifuddin Abdullah dijangka bakal diletakkan bertanding di kawasan Parlimen Indera Mahkota di Pahang.

Menurut sumber daripada PKR, bekas timbalan menteri pendidikan tinggi itu akan menjadi pilihan daripada antara nama yang dicadangkan untuk kerusi itu.

Penyandang kerusi Parlimen Indera Mahkota, Datuk Fauzi Abdul Rahman yang juga Pengerusi HARAPAN Pahang menang dalam pilihan raya umum 2013 dengan majoriti 7,523 undi mengalahkan calon Umno Datuk Seri Adnan Wan Mamat.

Sebelum menyertai PKR pada tahun 2008, Fauzi ialah bekas timbalan menteri dan ketua bahagian Umno Kuantan.

Beliau juga ialah anggota parlimen Kuantan pada tahun 1990. Beliau bertanding DUN Beserah pada tahun 1995 dan menyandang kerusi tersebut sehingga 2004.

Semasa lawatan Saifuddin di Indera Mahkota, beliau bertemu dengan pemimpin tempatan HARAPAN dari Paya Besar, Kuantan dan Indera Mahkota.

Selesai pertemuan itu, beliau pergi ke Kampung Sungai Ular berhampiran Balok bersama pemimpin HARAPAN negeri untuk memberi sumbangan kepada keluarga miskin.

Semalam, HARAPAN Pahang mengumumkan agihan kerusi negeri di Kuantan dengan 14 kerusi DUN diberikan kepada PKR dan empat kerusi parlimen iaitu Indera Mahkota, Kuantan, Rompin dan Bera.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana