SKANDAL TANAH IJOK : KHALID GESA PIHAK BERKUASA SIASAT KERAJAAN SELANGOR

Bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mahu pihak berkuasa menyiasat tindakan kerajaan negeri Selangor pimpinan Datuk Seri Mohamed Azmin Ali menyelesaikan isu skandal tanah di Ijok yang disifatkannya bukan amalan terbaik.

Abdul Khalid, dalam satu kenyataan berkata wujud pelbagai persoalan dalam proses penyelesaian skandal berkenaan antaranya beliau dan penguamcaranya tidak pernah diajak hadir mengikuti sesi perbincangan walaupun merupakan salah satu pihak dalam kes berkenaan.

“Semasa kes-kes ini berjalan, terdapat percubaan oleh pihak-pihak tertentu untuk membuat tawaran kepada saya sebagai Menteri Besar untuk menyelesaikan perkara ini.

“Namun, saya tekad untuk membela keputusan saya yang bertujuan memulihkan projek terbengkalai yang telah menyusahkan ribuan keluarga peneroka dan pembeli rumah,” katanya.

Tambah Abdul Khalid lagi terdapat juga pihak berkepentingan tertentu termasuk ejen-ejen tanah dan institusi-institusi kewangan yang tidak mahu projek-projek tersebut dipulihkan.

“Kerajaan Negeri Selangor tidak seharusnya bersetuju dengan penyelesaian tersebut yang jelas telah memberi kesan negatif.

“Sekarang terdapat persepsi bahawa penyelesaian tersebut dibuat dalam keadaan mencurigakan, sekaligus mencemar nama baik dan reputasi kerajaan negeri,” jelasnya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana