SAMPAI KE AMERIKA SYARIKAT, MAHATHIR MAHU KUTIP DERMA

Esok Mahathir dan Muhyiddin dijadual ke Amerika. Satu delegasi yang diketuai oleh Mahathir dijangka akan ke sana untuk meminta campur tangan asing dalam pilihan raya umum ke-14 di Malaysia.

Menurut pendedahan yang dibuat oleh Tunku Aziz, Bekas Naib Presiden DAP dalam New Straits Times pada 10 Februari lepas, Mahathir  dijadualkan berlepas ke AS pada esok hari untuk meminta bantuan asing bagi menjatuhkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak selain meminta sokongan sekiranya pembangkang membentuk kerajaan selepas pilihan raya umum (PRU) ke-14.

Sampai ke Amerika rupanya Mahathir hendak kutip derma. Dulu bukan main lagi Mahathir kata “tok arab gila” sebab bagi derma, sekarang ini Mahathir hendak minta dari “yahudi gila” mana di Amerika? Yahudi di sana masih ada akal, mereka tidak bagi derma pada orang yang sudah kaya raya.

Mahathir sanggup buat video berdurasi 49 saat dengan lagu yang sedih untuk kutip derma dari rakyat. Berlakon minta simpati kononnya pemimpin PPBM tidak ada duit dan miskin miskin belaka. Mahathir sudah tiru cara Rafizi kutip derma dan buat video sedih.

Rafizi pun pernah dedah suatu ketika dulu dalam satu ceramah bahawa anak anak Mahathir semuanya kaya raya. “Mirzan cukup kaya, kapal dia punya, lori dia punya, rumah agam besar di Kanada semua Mirzan punya.

Sekarang ini Mokhzani tauke yang cukup kaya, semua kapal semua kontrak minyak semua dia punya dan yang terbaharu kayanya anak-beranak Mahathir ini sampai dia boleh beli kilang arak di Filipina. Dengan duit kilang arak itu juga, dia beli stesen-stesen minyak berjenama Esso yang ditukar kepada jenama Petron,” kata Rafizi dalam video ini.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1675198615908421&id=1122306847864270

Anak anak Mahathir pun sudah didedahkan punyai jutaan aset dan puluhan syarikat.Marina ada 52 syarikat, aset RM80 juta. Mirzan ada 156 syarikat, aset RM780 juta, Mokhzani ada 255 syarikat, aset RM3 billion dan Mukhriz ada 128 syarikat, aset RM540 juta. Campur semua sekali, kekayaan ini sudah jadi RM4.4 billion.

Anaknya sahaja sudah terkumpul kekayaan RM4.4 billion, belum lagi kroni dan rakan bisnes Mahathir lagi di dalam dan luar negara. Itu pun masih lagi hendak berlakon susah dan miskin. Itu belum kira harta dan rumah Mahathir dan anak anaknya lagi.

Ainina sudah dedahkan bahawa rumah Mukhriz adalah sebesar istana, dapurnya sahaja sebesar sebuah banglo. Ainina juga dedahkan bahawa Mukhriz punyai lebih dari 160 syarikat. Patutlah selama ini Mahathir dan Muhyiddin takut hendak bentang dana parti.

Bendahari PPBM tidak bentang pun berapa dana parti PPBM semasa Mesyuarat Agung PPBM diadakan di Shah Alam pada 30 Disember lepas. Dari mana dana parti diperoleh oleh Mahathir dan Muhyiddin untuk buat program, ceramah, aktiviti PPBM? Disembunyikan dari pengetahuan semua ahli.

6 Oktober 2017, Malaysia Today mendedahkan  Mahathir sudah beri derma sampai RM1 billion kepada DAP untuk memastikan dia mendapat tempat sebagai Pengerusi Pakatan Harapan. Kemudian membolehkan Mahathir jadi PM sementara dan menggantikannya dengan Mukhriz bila sampai masa. Derma diberi untuk mendapat sokongan dari DAP bagi mencapai agenda tersebut.

Sampai ke hari ini, Mahathir tidak nafi derma RM1 billion pada DAP itu. Sama juga dengan DAP, tidak pernah nafikan hal derma RM1.2 billion yang diterima dari Israel. Kemudian hari ini, Mahathir pula tadah ‘tin milo” minta derma pada rakyat.

Apakah “tin milo’ derma yang ditadah ini sekadar gimik sahaja untuk membolehkan Mahathir isytiharkan wang dari sumber yang gelap?  Boleh jadi juga. Kalau Mahathir umum cakap sudah ada RM3 billion wang derma yang telah disumbang pun tiada siapa yang tahu duit itu datang dari mana.

Entah entah dari kroni dan sumber gelapnya bagi membolehkan wang itu menjadi halal dan mengalir kembali dalam pasaran. Kalau ada “yahudi gila” mana derma nanti kat Amerika pun tiada siapa yang tahu. Ianya akan diisytiharkan atas nama derma. Taktik yang selama ini DAP buat untuk kutip derma dengan buat jamuan makan malam setiap kali menjelang pilihan raya.

Ahli ahli DAP di bawah yang kena tipu. Mereka ingat duit buat poster DAP, buat bendera DAP, duit ceramah adalah hasil duit derma mereka. Padahal ada dana dari sumber sumber gelap dan haram yang masuk bersama untuk membolehkan mereka mengawal mana mana ahli DAP yang naik menjadi wakil rakyat.

Taktik yang sama mahu dibuat Mahathir. Menipu ahli ahli PPBM di bawah dan juga rakyat kata duit buat poster PPBM, poster calon PPBM dan bendera PPBM adalah hasil duit derma. Padahal entah ‘yahudi gila” manalah yang derma dari Amerika masuk ke dalam tabung tersebut.

Duit “yahudi gila” dan duit dari Israel digunakan secara bersama untuk menjatuhkan Datuk Seri Najib dan Barisan Nasional di Putrajaya. Rakyat kena tolak sama sekali pembangkang yang segini. Jangan benarkan duit dari pihak asing kuasai negara ini.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana