Apa Nasib Negara Jika Diperintah Ramasamy?

KUALA LUMPUR – ‘Kita tidak pasti apakah akan terjadi kepada masa depan keharmonian kaum dan agama jika individu seperti Timbalan Setiausaha DAP mempunyai kedudukan politik yang penting dalam Malaysia.”
Mufti Perlis, Prof. Madya Dr. Mohd Asri Zainul Abidin berkata, keharmonian antara rakyat di negara ini hendaklah dipelihara kerana tersilap langkah negara akan kehilangan segala keamanan yang telah dinikmati selama ini.

Tegas beliau, seluruh rakyat Malaysia termasuk bukan Islam wajib mengukuhkan hubungan antara mereka secara harmoni, santun dan memahami latar sejarah negara ini.

“Kita amat bimbang dengan sikap tegang dan permusuhan yang ditunjukkan oleh sebahagian kalangan rakyat berkaitan isu agama.
“Jangan yang dikejar tidak dapat, yang dikendung berciciran. Ya Allah! Selamat negara ini dari permusuhan antara rakyat tanpa sebab yang benar,” katanya dalam satu kenyataan di Facebook hari ini.
Beliau turut memuat naik gambar Timbalan Setiausaha Agung yang juga Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, Prof. P.Ramasamy di laman Facebooknya.
Semalam, Mohd. Asri menyatakan rasa syukur kerana pendakwah Islam terkemuka, Dr. Zakir Naik menang semua kes mahkamah di peringkat antarabangsa dan di negara ini.
Tuduhan pengganas keatas beliau turut dinafikan oleh semua mahkamah dan pengadilan di Barat, di negara asalnya dan di Malaysia.
Beliau bagaimanapun mengingatkan kes dihadapi Zakir itu menunjukkan bahawa permusuhan terhadap Islam dan umatnya bukan sesuatu yang tersembunyi lagi.
Justeru, Mohd. Asri menyifatkan pihak yang mendokong Zakir dalam kes itu iaitu Kerajaan Persekutuan Malaysia telah melakukan tugas yang baik serta patut dipuji dan dibela.
“Sementara yang membawa kes Zakir dan semua yang bersekongkol dengan mereka, menzahirkan permusuhan yang jelas terhadap kaum muslimin tanpa alasan yang benar,” kata beliau semalam.
Ramasamy sebelum ini mengecam kehadiran Zakir di Malaysia malah menggelarnya sebagai ‘setan’ dan menuntut kerajaan menghalaunya keluar dari Malaysia.
Menerusi kenyataannya di Facebook, Ramasamy yang juga Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang menulis ‘Let us get “Satan” Zakir Naik out of this country!’

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana