" Tun Mahathir Mohamad dan Fatimah Ismail"Kenapa Berat Pala Madey Ni....

Tanda tanda pembangkang akan kalah pada PRU 14 semakin nyata berdasarkan persamaan cara Tun Mahathir (Top Dog) mewakili Pakatan Harapan dan Anwar Ibrahim Pakatan Rakyat ketika PRU 13, menjelang PRU 14 tidak lama lagi. Kedua dua ahli politik itu menjadikan SPR sebagai kambing hitam dengan berbagai tuduhan demi tuduhan yang tidak masuk akal.

Jika pada PRU 13 Anwar membuat dakwaan melucukan apabila mendakwa Bsrisan Nasional mengimport Bangla bagi mengundi Barisan Nasional sebagai jalan akhir parti pemerentah' mengelak kekalahan, namun itu bukanlah perkara melucukan bagi "hamba politik" khususnya dikalangan penyokong pembangkang..

Kali ini Tun Dr Mahathir mula membuat dakwaan demi dakwaan juga melibatkan kredibiliti SPR dan Perdana Menteri Najib Razak yang dituduh perancang didalam projek penipuan ini.

Beberapa hari lalu Tun Dr Mahathir ketika berucap dihadapan 500 orang penyokongnya mendakwa 900 nama yang sama iaitu Fatimah Ismail dan lahir pada hari yang sama didaftarkan diberbagai pusat mengundi.

Katanya:
“Baru-baru ini saya dapat salinan daftar pemilih untuk pilihan raya umum akan datang. Kami dapati banyak percanggahan yang sengaja dibuat untuk beri kemenangan kepada Najib (Razak). Ada 900 nama Fatimah Ismail dalam senarai itu yang dilahirkan pada hari yang sama,” kata Dr Mahathir"

Dakwaan berhubung kewujudan 900 pengundi dengan nama yang sama ini bukanlah perkara baru tetapi mula dibangkitkan sejak tahun 2013 lagi

Ada kebetulan yang nyata dalam tindakan Tun Mahathir kali ini.
Saya sentiasa ingat kata kata Mahathir lebih 10 tahun yang lalu yang berbunyi

"Cerita bohong pun jika kita ulang cakap sebanyak 3 kali ia akan jadi benar"

Dakwaan berhubung kewujudan 900 pengundi dengan nama yang sama ini mula dibangkitkan sejak tahun 2013. Namun perkara ini tidak pernah dijadikan sebagai petisyen Pilihanraya oleh Bersatu mahu pun Pakatan Harapan.

Seorang jurucakap Projek Analisis Daftar Pemilih Malaysia (Merap), Lee Wee Tak pada waktu itu membangkitkan bahawa pengundi berkenaan dikesan di Kedah, Kelantan, Pahang dan Terengganu.

Katanya daripada jumlah 900 orang itu, terdapat 14 orang Fatimah Ismail yang berkongsi tarikh lahir sama.

Seramai 10 orang daripadanya dikesan mempunyai kad pengenalan yang dikeluarkan di negeri yang sama, katanya seperti dilaporkan portal Malaysiakini pada waktu itu.

Persoalan besar yg timbul ialah jika itu satu projek penipuan Najib mengapa Pakatan Harapan tidak membantah melalui petisyen pilihanraya? dan seandainya nama Fatimah Ismail yg didaftarkan ini mempunyai kad Pengenalan berlainan itu menandakan mereka adalah orang yang berbeza..

Sudah sudahlah Mahathir ingat mati jangan seronok mengejar dunia kerana masa itu sudah tak lama

Rozmi Mokhtar

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana